مساجد؛ پایگاه ترویج سبک زندگی شاد و مومنانه در بستر دهه کرامت

حجت‌الاسلام عالمی با بیان‌اینکه دهه کرامت می‌تواند نقطه عطفی در انتخاب سبک زندگی شاد، مومنانه و متعهدانه باشد، گفت: مساجد بهترین پایگاه برای تحقق این مهم هستند تا دهه کرامت تبدیل به دهه امیدآفرینی و نشاط اجتماعی شود.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن عالمی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان رویکرد نظام جمهوری اسلامی در گسترش شادی و نشاط مطابق با آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) را از برکات انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: دهه کرامت که در واقع دهه آشنایی بیشتر مردم با معارف رضوی و خدمات امامزادگان به گسترش تشیع است، ابتکاری جالب برای همراهی بیشتر مردم با مناسبت های دینی است.

 

امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) افزود: هر قدر مردم با سبک زندگی و سیره رضوی و تاریخ زندگی امامزادگان آشنا شوند، آنگاه معرفت دینی آنان افزایش می یابد و به تبع آن عمل به دستورات دینی در کشور توسعه خواهد یافت.

 

وی تاکید کرد: مسئولان محتوایی و اجرایی دهه کرامت باید به سمتی پیش روند که اثرات شادی های این دهه در طول سال ماندگار باشد، ضمن اینکه همانطور که مردم در تمام مناسبت های دینی به صورت خودجوش مجالس سوگواری یا مولودی و جشن برگزار می کنند، در اعیاد و ایام ولادت حضرات معصومین(ع) و سایر بزرگان و پیشوایان دینی برنامه های بیشتری برگزار کنند و به برپایی جشنی در یک مسجد یا حسینیه بسنده نکنند.

 

این استاد حوزه علمیه تهران اضافه کرد: دهه کرامت می تواند نقطه عطفی در آشتی بیشتر مردم ما با سبک زندگی شاد و مومنانه و متعهدانه باشد به طوری که هم پرنشاط و شاداب باشند و هم از دستورات دینی و احکام شرعی تخطی نکنند.

 

وی در ادامه با اشاره به شعارهای ایام دهه کرامت مثل «تشکل های مردمی، پرچمدار خدمت کریمانه»، ابراز کرد: مساجد بهترین پایگاه تشکل ها و نهادهای مردمی هستند همانطور که این خانه های خدا کانون بسیج مردمی در دفاع مقدس و کمک رسانی به نیازمندان بوده اند.

 

عالمی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف کشور باید از ظرفیت مساجد، هیئت های مذهبی، پایگاه های بسیج و سایر نهادهای دینی، فرهنگی و انقلابی مردم نهاد برای تبدیل کردن دهه کرامت به دهه امیدآفرینی و نشاط و شادابی اجتماعی برنامه ریزی کنند.

 

 

 

 

کد خبر 805530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha