مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف برگزار می‌شود

عزیزعلی گفت: ۲۷۱ متسابق قرآنی در مرحله استانی چهل و دومین دوره از مسابقات قرآنی اوقاف، ۱۵ و ۱۶ تیر ماه در تبریز با هم رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حسین عزیز علی» امروز(۱۳ تیر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در تمامی شهرستانهای استان برگزار شده بود که ۲۷۱ نفر به مرحله استانی راه یافتند که از ۱۵ تیر ماه در روزهای شنبه و یکشنبه با یکدیگر رقابت خواهند کرد و روز دوشنبه ۱۷ تیرماه نیز اختتامیه این مسابقات با اهدای جوایز و معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان خواهد داد.

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی افزود: متسابقین در ۸ رشته مختلف رقابت خواهند کرد و برگزیدگان رشته های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، قرائت و دعا خوانی به مرحله کشوری که مهر ماه سال جاری  در اصفهان برگزار خواهد شد راه خواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد: برای تمامی شرکت کنندگان گواهی نامه معتبر صادر خواهد شد و ۱۰ قاری بین المللی غیر بومی آقا و خانم داوری این مسابقات را عهده دار هستند.

عزیز علی در ادامه با اشاره به مکان برگزاری اختتامیه این مسابقات که در سالن همایش ذکریای دانشکده علوم پزشکی تبریز برگزار می‌شود، گفت: ۱۳۸ نفر از شرکت کنندگان آقا و ۱۳۲ نفر خانم هستند که آقایان در  محل اداره اوقاف استان و بانوان در حسینیه مسجد طوبی رقابت خواهند کرد.

وی افزود: حضور عموم در مراحل برگزاری مسابقات و اختتامیه آزاد است و برای ۵ نفر ازمدعوین که در مسابقه طرح شده در سالن شرکت کنند به قید قرعه کمک هزینه سفر مشهد مقدس اهدا خواهد شد.

برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه اوقات فراغت تابستانی

رئیس اداره قرآنی اوقاف استان در ادامه گفت: تابستان و اوقات فراغت فرصت مناسبی است تا بتوانیم فرهنگ قرآنی را در بین خانواده ها ترویج دهیم و جوانان و نوجوانان را به سمت قرآن سوق دهیم.

عزیز علی افزود: بر همین اساس با آماده کردن ۳۰ مربی قرآنی کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه اوقات فراغت تابستانی در قالب طرح نشاط معنوی با رویکرد کیفی و مفهومی توسط اوقاف آذربایجان شرقی در مساجد، امامزاده ها و و موسسات قرآنی  برگزار می شود.

وی ادامه داد: دوره های روخوانی قرآن، روانخوانی، حفظ کل و جزء، تفسیر و تدبر در قرآن برای مقاطع سنی مختلف و کلاس‌های نقاشی قرآنی و قصص قرآنی و برنامه قرآن بخوان جایزه بگیر برای کودکان در اماکن فرهنگی مختلف زیر نظر اوقاف در ایام تعطیلات تابستان برگزار خواهد شد که علاقه مندان با مراجعه به بقاع متبرکه، امامزاده ها و مساجد می‌توانند، ثبت نام کنند.

وی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی مختلف با حضور قاریان بین المللی در ایام تابستان در سطح استان گفت: هم اکنون حدود ۱۴ هزارو ۵۰۰ قرآن آموز در سامانه اوقاف استان نام کرده اند و تلاش می کنیم طبق تاکیدات مقام معظم رهبری تمامی قرآن آموزان را به سمت تدبر در قرآن و درک مفهوم آن سوق دهیم.

کد خبر 805887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha