ایجاد نشاط و امید از طریق رونق تولید، خدمت کریمانه مسجد به جامعه است

حجت‌الاسلام پرویزی با بیان‌اینکه برای رسیدن به جامعه‌ای متعالی، پویا و برای پیشگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی باید از ظرفیت‌های مساجد استفاده کرد، گفت: گره‌گشایی از مشکلات مردم از طریق مساجد خدمت کریمانه مورد تاکید اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام «احمدرضا پرویزی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نامگذاری چهارمین روز دهه کرامت با عنوان «رونق تولید، شادی و امید»، اظهار کرد: مساجد می توانند یکی از مهم ترین مراکز برای رونق تولید در جامعه محسوب شوند زیرا ایجاد کسب و کار خود زمینه ساز شادی آفرینی می شود.

 

مدیر ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال 98 را با عنوان «رونق تولید» نامگذاری کردند و در سخنرانی هایشان بارها بر رونق تولید و اشتغال حتی از طریق تولیدات کوچک و خانگی تاکید داشتند. مساجد می توانند با تشویق مردم به خرید کالای ایرانی و نیز سرمایه گذاری برای بحث تولید در این زمینه نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

 

وی بیان کرد: برای رسیدن به جامعه‌ای متعالی، پویا و برای پیشگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی باید از ظرفیت‌های قابل توجه مساجد استفاده کرد و حرکت قوی و جهادی در این زمینه داشته باشیم. در موضوع رونق تولید باید فعالان مساجد با یکدیگر همراه و همگام باشند و با شناسایی قابلیت های مساجد با توجه به حضور اقشار مختلفی از مبدع، خلاق و مبتکر در این زمینه گام های اثربخش برداشت.

 

حجت الاسلام پرویزی با بیان اینکه با فکر خلاقانه نشاط و شادمانی در جامعه ایجاد می شود، تصریح کرد: فراگیر کردن تولیدات خانگی می تواند گام مهمی در رونق تولید باشد. به عنوان مثال مساجد می توانند با فراهم کردن زمینه آموزش صنایع دستی، گلیم، فرش و تهیه محصولات خانگی به نمازگزاران در این زمینه تلاش کنند و یا در بحث علوم و فناوری های روز هم می توانند از آموزشِ پرورش قارچ تا آموزش فنی و حرفه ای زمینه کسب و کار و مهارت آموزی جوانان را فراهم کنند.

 

امام جماعت مسجد ائمه بقیع(ع) خیابان ستارخان تاکید کرد: علاوه بر این، برخی از مساجد که از نظر اقتصادی استقلال دارند، می توانند با ایجاد کارگاه و کارخانه در زمینه های مختلف برای جوانان دارای مهارت و جویای کار فرصت اشتغال فراهم کنند و با الگوبرداری از سیره و روش اهل بیت(ع) در خدمت کریمانه ای که به مردم داشتند، بدون منت به گره گشایی از مشکلات مردم بپردازند.

 

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: از حضرت سیدالشهدا(ع) روایت شده که فرمودند: «وقتی مراجعات مردم به تو زیاد شد، خدا را شاکر باش، در این صورت است که نعمت خدا بر شما زیاد می شود»، بحث خدمت به مردم تنها از نظر مالی نیست همین که برای کار خیری پیش قدم شویم می تواند نمونه ای از خدمت کریمانه به مردم باشد. استاد دانشگاه و یا معلمی اگر به دانش آموز نمازگزاری در کسب علم  و تحصیل کمک کند، همین می تواند نمونه ای از خدمت کریمانه باشد.

 

گفتنی است، برنامه های دهه کرامت امسال با شعار «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌ بیت(ع)» اجرا می شود.

 

 

کد خبر 806104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha