استفاده از ظرفیت پیروان ادیان برای برنامه‌های دهه کرامت در سراسر جهان

راشد گفت: کارگروه اقوام، ادیان و ملل شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت علاوه بر همکاری گسترده با برادران اهل سنت در معرفی آموزه‌های اهل بیت (ع) از ظرفیت سایر اقوام، ادیان و ملل و موضوعات بین الادیانی مانند انفاق و برادری استفاده می‌کند.

«عبدالرضا راشد» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه با بیان اینکه کارگروه اقوام، ادیان و ملل شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت امسال با هدف فعال تر شدن ظرفیت ها و ایجاد هماهنگی بیشتر میان دستگاه های حوزه بین الملل در اجرای برنامه های این دهه، تشکیل شده است، اظهار کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه عضو این کارگروه هستند و برخی از نهادهای فرهنگی خارج از کشور در اجرای برنامه ها با آن همکاری دارند. جلسات هم اندیشی این کارگروه به صورت منظم برگزار و هم افزایی بیشتر میان دستگاه های عضو ایجاد شده است.

 

مشاور معاون امور بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: طبق برنامه ریزی کارگروه اقوام، ادیان و ملل شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کلیه نهادهای فرهنگی خارج از کشور از جمله رایزنی های فرهنگی برنامه های گسترده ای در ایام دهه کرامت اجرا می کنند که برپایی نمایشگاه های عکس و پوستر و مسابقاتی در رشته های نقاشی و خوشنویسی از جمله آنها است.

 

وی ادامه داد: کارگروه اقوام، ادیان و ملل شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت همچنین به گونه ای برنامه ریزی کرده است تا امسال پیروان ادیام و شهروندان اقوام مختلف در اجرای برنامه های دهه کرامت مشارکت بیشتری نسبت به سال های گذشته داشته باشند.

 

راشد تاکید کرد: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) متعلق به تمام انسان ها و پیروان همه دین ها و مذاهب است بنابراین رویکرد ما استفاده از ظرفیت همه گروه ها در اجرای برنامه های دهه کرامت در سراسر جهان است.

 

وی در ادامه بیان کرد: کارگروه اقوام، ادیان و ملل شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت علاوه بر همکاری گسترده با برادران اهل سنت در معرفی آموزه های اهل بیت (ع) از ظرفیت سایر اقوام، ادیان و ملل استفاده می کند.

 

مشاور معاون امور بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: موضوعاتی مانند انفاق، برادری، مهربانی و خدمات اجتماعی و سایر موضوعات بین الادیانی می تواند موجب نزدیک شدن پیروان ادیان و مذاهب مختلف و گشوده شدن باب گفت و گو میان آنان باز شود.

 

کد خبر 806680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha