اجرای ۲۵۰۰ برنامه در هفته عفاف و حجاب

پازوکی از تجمع مدافعان حریم خانواده عصر امروز(۱۸تیر ) در سراسر استان مازندارن با پیش بینی جمعیت سه تا ۱۰ هزار نفری خبرداد و گفت: ۲۵۰۰برنامه برای هفته عفاف و حجاب تدارک دیده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «فرشته پازوکی» بعدازظهر امروز(سه شنبه18تیرماه) در نشست خبری هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: اهمیت حجاب و عفاف در دین اسلام بر کسی پوشیده نیست اما بسیاری این موضوع را مختص بانوان می‌دانند در صورتی که رعایت مصادیق حجاب و عفاف برای آقایان هم ضروری است.

 

وی با مهم بر شمردن موضوع عفاف و حجاب، افزود: این هفته به منظور پاسداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای عفاف و پاکدامنی در 21 تیر، سالروز حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1315 با شعار" میراث ایرانی، گرایش جهانی"  در سراسر کشور به همت مؤسسات مردم نهاد و با مشارکت دستگاه های دولتی و نهادها، برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

 

مسئول جامعه بسیج زنان سپاه کربلای مازندران گفت: صنعت ومعدن در راستای طراحی مد و لباس و نظارت بر مزون ها و شوهای لباس گام اساسی برداشته و از وارد کردن پوشش غیر اسلامی خودداری کنند.

 

 پازوکی خاطرنشان کرد:همچنین این سازمان با ارائه تسهیلات، فضا را برای تولیدات لباس های ایرانی و اسلامی فراهم کند.

 

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز در راستای جمع آوری مظاهر بدحجابی و سازمان یافته دربحث فساد تدبیر ویژه ای داشته و با ترویج دهندگان فساد قاطعانه برخورد کنند.

 

پازوکی، نقش آموزش و پرورش را در تربیت دانش آموزان و آموزش فرهنگ عفاف و حجاب مهم دانست و تاکید کرد: فرهنگ و ارشاداسلامی باید از تولید آثارسخیف در زمینه تولیدات فرهنگی جلوگیری وبر آن نظارت کنند.

 

وی همچنین نقش رسانه ها، مدارس و دانشگاه ها را ترویج این فرهنگ مهم برشمرد و از تجمع مدافعان حریم خانواده عصر امروز(18تیر ) در سراسر استان مازندارن با پیش بینی جمعیت سه تا ۱۰ هزار نفری خبرداد.

 

مسئول جامعه بسیج زنان سپاه کربلای مازندران بیان کرد: در هفته عفاف و حجاب 27 ویژه برنامه با دوهزارو 500برنامه از15تا23تیر در استان اجرا می شود.

 

پازوکی، تجلیل از دختران تازه محجبه،تجلیل از بانوان تراز انقلابی درشهرستان ها،برگزاری مسابقه کتابخوانی، تئاتر خیابانی با موضوع حجاب،دوخت رایگان چادر،برگزاری کارگاه تحکیم بنیان خانواده ،بازخوانی وصیت شهدا واندیشمندان  توسط هیات اندیشه ورز در رده های متفاوت  را شمار برنامه های هفته عفاف و حجاب  اعلام کرد.

 

وی تولید محتوا در فضای مجازی از شبکه های مختلف اجتماعی،تجلیل ازفروشندگان البسه اسلامی،برگزاری مسابقات ورزشی با شعار رعایت حجاب،دیدار با خانواده شهدای زن از دیگر برنامه های سازمان بسیج جامعه زنان درهفته عفاف و حجاب در استان است.

 

پازوکی ادامه داد: اساسی ترین راه ترویج حیا و عفت در شأن ملت ایران، ایجاد جو همدلی و هم افزایی است و اینکه عزت ملی در شکل گیری متون اسلامی و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب گام برداریم.

 

 

 

کد خبر 807603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha