ما منتظر ظهوریم نه حضور/ انتظار ما رویا نیست

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه امام زمان(عج) از احوال ما باخبر هستند، گفت: ما انتظار یک مساله رویایی را نمی‌کشیم، امام، حی است. ما منتظر حضور نیستیم ما منتظر ظهوریم، امام مهدی(عج) حاضر است.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: غیبت، مانع از نظارت و اطلاع امام زمان(عج) از اعمال و احوال شیعیان نیست بلکه ایشان همچون خورشیدِ پس ابر هم انوار وجودی شان به اهل زمین می رسد و هم بر احوالات ما آگاه هستند. در این باره سخنان یک استاد حوزه علمیه را مرور کرده ایم که در ادامه می آید:

 

حجت الاسلام «ناصر رفیعی» طی سخنانی اظهار کرد: درست است که امام زمان(عج)، غایب است اما حضرت(ع) کاملا از احوال شیعه مطلع هستند، خود حضرت(عج) به شیخ مفید نوشتند: «هیچ یک از احوالات شما بر ما مخفی نیست»، بنابر این، ما در انتظار یک امام رویایی نیستیم، بلکه منتظر امام حی و حاضر هستیم که از اعمال ما خبر دارد.

 

این استاد اخلاق با بیان اینکه اکنون با زمان امام صادق(ع) تفاوت چندانی ندارد، گفت: امام صادق(ع) در مدینه زندگی می کردند، اما چند درصد مردم ایشان را دیدند. در آن دوران شیعیان در نقاط مختلفی حضور داشتند اما تنها افراد محدودی خدمت امام رسیدند، یا امام رضا(ع) که سه سال در ایران بودند، چند درصد مردم توانستند حضرت رضا(ع) را ببینند؟

 

حجت الاسلام رفیعی افزود: فرق آنها با ما این است که آنها می دانستند امام در مدینه است در حالی که ما فقط می دانیم که امام زمان(ع) در کره زمین است اما نمی دانیم کجا است، اما از احوال ما باخبر است، چه طور امام صادق(ع) دعا می کرد برای شیعیان و اگر اتفاقی می افتاد واسطه می شدند تا حاجت شان برآورده شود؟ امام زمان(عج) نیز همان گونه هستند، آن قدر از احوال ما باخبر است که حتی از جلسات و کلاس ها و کارهای زندگی ما نیز اطلاع دارد.

 

وی تاکید کرد: شیخ صدوق که در ابن بابویه دفن شده، می نویسد: یک شب در عالم رویا خواب دیدم که در مکه هستم، برای طواف به مسجدالحرام رفتم، دور اول و دوم و سوم را رفتم تا در دور هفتم که دیدم وجود امام زمان(عج) آنجا ایستاده اند، سلام و عرض ارادت کردم، حضرت(عج) فرمود: چرا درباره ما کتاب نمی نویسی؟ شیخ صدوق کتاب های متعددی نوشته است. پاسخ دادم: من کارم نویسندگی است و کتاب های فراوانی نوشته ام، ایشان فرمود: کتابی در مورد غیبت بنویس و بنویس که غیبت مخصوص من نیست، ادریس هنوز زنده است. عیسی هنوز زنده است و بیش از دو هزار سال است که غایب است. حضرت فرمود تاریخچه غیبت را بنویس.

 

حجت الاسلام رفیعی ابراز کرد: بعد از این رویا، شیخ صدوق آن طور که تعریف کرده است، از خواب می پرد و می گوید: در دل شب می لرزیدم و بسیار مناجات کردم و نماز خواندم و همان موقع کتاب را نوشتم. نام این کتاب «کمال الدین» است که شیخ صدوق در مقدمه آن نوشته این کتاب را در مورد غیبت امام زمان(عج) نوشته ام.

 

این استاد اخلاق اضافه کرد: این یعنی حضرت حجت(عج) حتی روی موضوعات کتاب و پژوهش های ما حساسیت دارند، روی موضوعاتی که شیعیان بر آنها تمرکز داشته و کار می کنند، حضرت(عج) از احوال ما در زمان غیبت خبر دارد.

 

وی در بخش دیگری از مباحث خود بیان کرد: امام رضا(ع) به ایران آمدند و در تشییع جنازه فردی شرکت کردند، وقتی پرسیدند آیا شما او را می شناسید در حالی که اصلا ایران نبوده اید؟ فرمودند: بله او از شیعیان ما بود.

 

حجت الاسلام رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: باید در پاسخ به کسی که کتاب می نویسد و شبهه می کند که انتظار به چه دردی می خورد؟، گفت ما انتظار یک مساله رویایی را نمی کشیم، انتظار یک مساله جامد و فریزی را نمی کشیم، برخی می گویند امامِ جامد، پاسخ آن است که خیر امام، حی است. ما منتظر حضور نیستیم ما منتظر ظهوریم، امام(عج) حاضر است.

 

علاقه مندان می توانند فایل این سخنرانی را از اینجا دریافت کنند.

 

 

کد خبر 807804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha