کاروان خادمان رضوی فضای استان سمنان را عطرآگین کردند

سفر کاروان خادمان رضوی با عنوان جشن های« زیر سایه خورشید»به استان سمنان با ورود خادمان رضوی به شاهرود آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، کاروان خدام، مداحان و مبلغان حرم از آستان قدس رضوی طبق روال هر ساله و با فرا رسیدن دهه کرامت به همراه پرچم مقدس رضوی و تبرکات، راهی مناطق مختلف کشور و برخی از کشورها می شوند.

 

آیین استقبال از خدام بارگاه ملكوتي حضرت ثامن الائمه (عليه السلام ) و حاملان پرچم حرم رضوي در شهرستان های استان سمنان در حال برگزاری است.

 

در اين مراسم های معنوي كه سراسر آكنده از عطر و معنويت آستان شريف رضوي بود مردم ،با اهداي گل، حضور پرچم داران امام رضا (عليه السلام) را بر ديده و دل، خوش آمد می گویند.

 

اعضای دو کاروان خادمان رضوی متشکل از 9 نفر به استان سمنان ، پس از ورود به ایستگاه راه آهن شاهرود، مورد استقبال مردم و مسئولان این شهرستان قرار گرفتند.

 

این خادمان در مدت یک هفته اقامت در استان سمنان به شهرهای این استان سفر و در برنامه های مختلف از جمله عیادت از بیماران در بیمارستان ها، دیدار با خانواده های شهدا و محرومان، ملاقات با تولید کنندگان و حضور در برنامه ها و جشن های دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) شرکت می کنند.

 

خادمان رضوی در این برنامه ها با حمل پرچم سبز بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (علیه السلام) و حضور در این برنامه ها، حال و هوایی خاص و معنوی به برنامه های بزرگداشت دهه کرامت می بخشند.

 

اعضای کاروان های خادمان رضوی طبق برنامه امروز پنجشنبه به شهرستانهای مهدیشهر و میامی عزیمت و در برنامه ها و جشن های زیر سایه خورشید در این شهرستانها شرکت می کنند.

 

مردم سرخه در روز بیست و یکم تیرماه و مردم شهرستان‌های سمنان و دامغان نیز در روز بیست و دوم تیرماه میزبان حضور یک کاروان از خادمان رضوی هستند.

 

مردم شهرستان‌های آرادان و گرمسار نیز در روز بیست و سوم تیرماه میزبان کاروان خادمان حرم رضوی هستند.

 

نهضت خدمت رسانی به محرومان ومستضعفین،ترویج معارف قرآنی در کشور وجهان اسلام و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور از مهمترین اهداف برگزاری جشن های زیر سایه خورشید عنوان شده است.

 

در دهه کرامت بیش از 100 برنامه در نقاط مختلف استان سمنان برگزار می شود.

 

کد خبر 808226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha