نماز جمعه متکفل وحدت و یکپارچگی در جامعه است

غفوری گفت: نماز جمعه متکفل وحدت و یکپارچگی در جامعه است و ائمه جمعه نقش چشم گیری در حوزه تبیین و روشنگری در جامعه داشتند و اقدامات ارزشمند آنها هرگز فراموش نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب الله غفوری» امروز (جمعه 4 مرداد) در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: نماز جمعه مرکزی برای رواج دین مداری در جامعه و به عنوان مدافع انقلاب اسلامی به شمار می رود.

 

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: یاد خداوند یکی از امور راهبردی است که نماز جمعه آن را در جامعه احیا می‌ کند و به آن توجه دارد و افرادی که در نماز جمعه شرکت می کنند به امور ظاهری توجه نداشته و به حقیقت نماز جمعه توجه می کنند.

 

وی گفت: از جمله مولفه های نماز جمعه می توان به احیای تقوا و قیامت و اخلاق و خداترسی در زندگی مومنان اشاره کرد که این مولفه ها اصل و اساس زندگی انسان های مومن برای دستیابی به آخرتی سراسر نور است.

 

غفوری گفت: نماز جمعه متکفل وحدت و یکپارچگی در جامعه است و ائمه جمعه نقش چشم گیری در حوزه تبیین و روشنگری در جامعه داشتند و اقدامات ارزشمند آنها هرگز فراموش نخواهد شد.

 

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به خطبه های نماز جمعه اشاره کرد و گفت: منبر نماز جمعه به یک رسانه مطمئن تبدیل شده است و به همین خاطر با توسعه رسانه ‌ها بازهم همچنان مردم برای اطمینان از اخبار به نماز جمعه مراجعه می‌ کنند که نشان دهنده جایگاه آن است.

 

وی تاکید کرد: نماز جمعه هیچ حزب و گروه و جناحی نیست و به عنوان پایگاه و قرارگاه دینی و الهی به شمار می رود و مواضع انقلاب امام و رهبری به عنوان امامین انقلاب در این جایگاه به عناون خط فکر روشن انقلابی و سیاسی نظام اسلامی تبیین می‌شود.

 

وی با اشاره به گام دوم انقلاب گفت: در این گام بیان واقعیات امیدبخش برای کمک به مردم برای مقابله با هجوم رسانه‌ های بیگانه ضروری است و نمازهای جمعه وظیفه دارند در این زمینه تلاش داشته باشند.

 

غفوری گفت: دشمن می خواهند مردم و جوانان ما را ناامید کنند که نباید اجازه چنین امری را داده و نگذاریم که دشمنان به اهداف خود برسند.

کد خبر 814383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha