برگزاری جشن هفته خبرنگار در شیراز

سهرابی از برگزاری جشن هفته خبرنگار در شیراز خبر داد و گفت: مدیران رسانه های جمعی متوجه باشند اگر رسانه حرفی برای گفتن در جامعه دارند از فعالیت بی شائبه خبرنگاران بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (سه شنبه 8 مرداد) در نشست خبری روز بزرگداشت خبرنگار گفت: یکی از مسائل مهم حوزه رسانه وجود دارد، عدم امنیت شغلی در این حوزه است، این موضوع برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهمیت فراوان دارد و یکی از معضلاتی است که هر خبرنگاری می تواند آن را تجربه کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه سعی معاونت مطبوعاتی این بوده که این مشکل را رفع کند، اظهارداشت: با پرداخت یارانه سهم بیمه خبرنگاران را به مدیران مسئول پرداخت می کرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه عده ای از سوی صندوق هنرمندان و روزنامه نگاران بیمه شدند، تاکید کرد: مدیران رسانه های جمعی متوجه باشند اگر رسانه حرفی برای گفتن در جامعه دارند از فعالیت بی شائبه خبرنگاران بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات رسانه ها و اصحاب رسانه از طریق انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان و همچنین خانه مطبوعات و رسانه های فارس، به مسئولین انتقال دهند، اضافه کرد: خبرنگاران بال های دستگاه های اجرایی هستند که مسائل و مشکلات مردم را رسانه ها به گوش مسئولین می رسانند و دستگاه های اجرایی باید قدر رسانه و اصحاب آن را بدانند.

 

سهرابی با اشاره به اهمیت سواد رسانه ای، اظهارداشت: سوادرسانه ای یکی از مسائل رسانه است و از این رو خانه مطبوعات و انجمن صنفی دوره هایی برای همکاران رسانه ای خود برپا کردند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه دغدغه بیشتر از حمایت از رسانه ها، برای ایجاد حاشیه امن در شغل اصحاب رسانه است، گفت: رسانه های دارای مجوز به دستگاه های اجرایی استان معرفی شدند و دستگاه های اجرایی می توانند از طریق سامانه جامع رسانه های کشور، رسانه های شناسنامه دار را مشخص کنند.

 

وی افزود: درخواست خبرنگاران اینست که خبرنگار نماها حذف شوند و از این رو درخواست می کنم در این راه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همکاری کنند.

 

سهرابی با اشاره به اینکه برنامه های روز خبرنگار از سال 94 تاکنون به مدت یک هفته برگزار می شود، اظهارداشت: برنامه های هفته خبرنگاران از 12 مرداد با ادای احترام به مقام شامخ شهدا و همچنین افتتاحیه عکس عکاسان خبری در ایستگاه متروی نمازی آغاز می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: روز شنبه اولین جشن عمومی مردمی از ساعت 20 تا 22 در بلوار چمران اجرایی می شود و افتتاحیه عکس انجمن عکاسان خبری انجمن صنفی را خواهیم داشت.

 

سهرابی از دیدار با پیشکسوتان عرصه رسانه ها، خبر داد و تاکید کرد: از افرادی که پشت صحنه فعالیت می کنند تجلیل خواهیم کرد و همچنین روز دوشنبه رونمایی از فراخوان جشنواره مطبوعات را خواهیم داشت.

 

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نشست کتابخوان رسانه در روز سه شنبه با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران شهرستانی هم می توانند از برنامه های مرکز استان استفاده کنند، اضافه کرد: کارگاه آموزشی «سبک های مدرن خبرنویسی» روز چهارشنبه شانزدهم مرداد با حضور دکتر زمانی برگزار می شود.

 

سهرابی، از برگزاری جشن روز خبرنگار در هتل همای شیراز خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری شهرداری شیراز شکل گرفته است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: پیاده روی خانوادگی «رسانه»، به همراه خانواده خبرنگاران روز جمعه 18 مرداد، برگزار می شود.

 

بر اساس این گزارش در ادامه، «محمود شبان سروستانی»، دبیر انجمن صنفی عکاسان و خبرنگاران فارس هم با اشاره به اینکه تمام جهت گیری و سیاستگذاری های انجمن برای خبرنگاران بوده است، گفت: بر اساس قانون، به رسمیت شناختن فضای مجازی غیرقانونی است و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس می خواهم این موضوع را به دستگاه های اجرایی اعلام کند.

 

این گزارش می افزاید: «سید غیاث الدین ملک حسینی»، معاون خانه مطبوعات فارس گفت: کتابخانه رسانه در هفته خبرنگار به بهره برداری می رسد و از همکاران رسانه ای برای تجهیز خبر یاری می طلبیم و تاکنون بیش از 238 عنوان کتاب رسانه شناسایی شده است و یکصد مورد آن را در نظر می گیریم.

 

 

کد خبر 816049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha