اعدام روحانیون منتقد آل سعود ادامه دارد

شیخ سلمان العوده روحانی منتقد سیاست های آل سعود با اتهامات نامعلوم توسط ماموران امنیتی دستگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، سازمان عفو بین الملل در نامه ای رسمی خطاب به دولت عربستان سعودی خواستار آزادی روحانی مخالف آل سعود از زندان های این رژیم شده است. شیخ سلمان العوده روحانی منتقد سیاست های آل سعود با اتهامات نامعلوم توسط ماموران امنیتی دستگیر شده است.

 

منابع آگاه در دولت عربستان سعودی از اعدام احتمالی شیخ سلمان خبر داده بودند ولی ظاهراً تحت فشارهای بین المللی و افکار عمومی سعودی ها فعلاً از اعدام زودهنگام روحانی عربستانی منصرف شده اند.

 

شیخ سلمان العوده در سخنرانی هایش علیه سلمان و پسرش از دولت عربستان خواسته بود سیاست تهدید و ارعاب علیه شیعیان این کشور را کنار بگذارد. وی گفته بود دولت عربستان با شیعیان استان قطیف سر جنگ دارند.

 

سازمان عفو بین الملل در بیانیه خود آورده است که اتهامات وارد شده علیه شیخ سلمان همگی سیاسی بوده و از دولت عربستان می خواهیم هرچه زودتر وی را آزاد کنند.

 

دولت عربستان با وجود تمام بیانیه ها و درخواست های بین المللی همچنان به زندانی و اعدام روحانیون منقد پادشاه عربستان و پسرش ادامه می دهد.

 

 روزنامه عربستان عکاظ در خبری نوشته بود که دولت عربستان سعودی 37 جرم برای شیخ العوده اعلام کرده است و به زودی حکم اعدام این روحانی صادر خواهد شد.

کد خبر 817198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha