پیش بینی پرداخت ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران

جهانساز پیش بینی کرد امسال حدود ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات از صندوق تخصصی چای به چایکاران و کارخانجات فرآوری پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «حبیب جهانساز» پیش بینی کرد امسال حدود ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات از صندوق تخصصی چای به چایکاران و کارخانجات فرآوری پرداخت شود و گفت: تسهیلات با کارمزد چهار درصدی از محل صندوق تخصصی چای پس از فصل بهره برداری به منظور عملیات به زراعی، کف برکردن، هرس و احیای باغات چای در اختیار باغدارانی که پروانه بهره برداری دارند، قرارمی گیرد.

 

رئیس سازمان چای اظهار داشت: سال گذشته ۵۵۰ هکتار عملیات به زراعی، تغذیه و توزیع ماشین‌های کشاورزی در باغات چای کشور داشتیم.

 

جهان ساز بر ارتقای ضریب استفاده از مکانیزاسیون کشاورزی در باغات چای تاکید کرد و گفت: سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ دستگاه برگ چین و هرس در باغات چای توزیع شد.

 

وی در همین حال به چایکاران توصیه کرد: با توجه به این که وضعیت مصرف چای داخلی در کشور رو به بهبود است، چایکاران بخشی از درآمدهای خود را به افزایش عملکرد تولید این محصول اختصاص دهند و به هرس، تغذیه و شخم باغات توجه بیشتری داشته باشند.

 

رییس سازمان چای کشور، متوسط عملکرد برگ سبز چای در باغات دیم را نزدیک به ۵ تا ۶ تن در هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: متوسط عملکرد چای در باغات آبی به ۱۵ تن در هکتار نیز می رسد.

 

وی تصریح کرد: سطح باغات چای کشور ۲۵ هزار هکتار است که تقریبا ۹۰ درصد آن را باغات دیم تشکیل می دهد./

کد خبر 817300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha