برگزاری جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در ۱۶ بقعه شاخص صومعه‌سرا

راستاد از برگزاری جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در ۱۶ بقعه شاخص و متبرکه صومعه‌سرا خبر داد.

«حسن راستاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تبریک دهه ولایت و امامت اظهار کرد: دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی‌الحجه همزمان با روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه همزمان با عید سعید غدیر خم ادامه دارد.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا افزود: همه ساله جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه و شاخص شهرستان صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امسال 16 بقعه متبرکه و شاخص این شهرستان میزبان برنامه‌های دهه ولایت و امامت است، گفت: برگزاری دعای عرفه، اقامه نماز عید قربان در بقاع متبرکه، محافل انس با قرآن کریم و سخنرانی‌های بصیرتی و ولایی از جمله برنامه‌های این دهه است.

 

راستاد، تبیین واقعه غدیر، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف را یکی از اولویت‌های برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: تجلیل از سادات و قرائت میثاق‌نامه غدیر هم از برنامه‌های دهه امامت و ولایت است.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی برای حرکت جامعه اسلامی به سمت معرفت بیشتر اهل‌بیت(ع) و ترویج و تبلیغ و انتشار ولایت امیر‌المؤمنین(ع) در سطح جامعه و نیز ایجاد فضای معنوی در سطوح مختلف جامعه به‌ویژه در میان نسل جوان از جمله اهداف این جشن‌ها است.

کد خبر 818374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha