فاروج، در شمار برترین های جشنواره کشوری کتابخوانی رضوی قرار گرفت

مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی گفت: شهرستان فاروج به لحاظ تعداد شرکت کننده در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به تناسب جمعیت در شمار شهرستان های برتر کشور قرار گرفته است.

علی محمد جهانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: بر اساس فراخوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۲۸ خرداد ماه به عنوان پایان مهلت شرکت و ارسال آثار به این جشنواره اعلام شده بود؛ اما بر اساس درخواست‌های مستند مکرر از سوی کتابداران، اعضای کتابخانه‌ها، مدیران کل نهاد، مسئولان استانی و برخی دستگاه‌های شرکت کننده در جشنواره، دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی مهلت شرکت در این جشنواره را  تا 15 تیرماه تمدید کرد.

 

مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی افزود: نهمین دوره این جشنواره  با 12 عنوان کتاب و در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان  به صورت مکتوب آنلاین و پویش برگزار شد.

 

 وی گفت: در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح استان 32 هزار نفرشرکت کرده بودند که امسال به 35 هزار نفر رسیده بود و در این بخش شاهد رشد 10 درصدی بودیم.

 

جهانی اظهارداشت: 20 درصد شرکت کنندگان در این جشنواره  از شهرستان فاروج شرکت داشتند که کتابخانه های شهرستان با انجام فعالیت های فرهنگی میزان مشارکت را بالا برده بودند.

 

وی تعداد شرکت کنندگان شهرستان فاروج در این رقابت ها را، 7 هزار نفر عنوان کرد و گفت: شهرستان فاروج به نسبت به جمعیت از شهرستان های برتر کشور در این جشنواره بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در شاخص کتابخانه ای هم کتابخانه های شهرستان به لحاظ عملکرد از متوسط کشوری بالاتر است، بیان داشت: کتابخانه آیت الله ذبیحی روستای مایوان در شمار 6 کتابخانه برتر در سطح کشور انتخاب شده است.

کد خبر 819951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha