پیشگامان آیین محبت در زنجان گردهم می آیند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: همایش کشوری پیشگامان آیین محبت با حضور ۲۰ استان ۲۴ مردادماه در مرکز همایش های بین المللی روزبه زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، «پرویز قزلباش» امروز در آیین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: حوزه سلامت به دنبال تعامل سازنده با رسانه های استان زنجان است که این تعامل به چارچوب هایی برای اطلاع رسانی در این حوزه منتج شده است که در این راستا جشنواره رسانه ها و سلامت را برگزار خواهیم کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از برگزاری جشنواره پیشگامان آیین محبت در استان زنجان خبر داد و گفت: در استان زنجان موسسات خیریه متعددی فعالیت می کنند از اینرو برگزاری این جشنواره می تواند استان زنجان را به عنوان برندی در کشور معرفی کند.

 

وی با یادآوری اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان تلاش می کند تا از طریق تریبون رسمی صدای خیرین استان را به سراسر کشور برساند، گفت: جشنواره پیشگامان آیین محبت پنج شنبه هفته آینده در زنجان برگزار می شود.

 

این مقام مسئول به روند نامناسب ازدواج در کشور از لحاظ سن و کاهش تعداد ازدواج اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد روند روبه رشد طلاق در کشور هستیم که نگرانی هایی را به همراه دارد.

 

قزلباش به تاثیر این اتفاق بر فرزندآوری و جمعیت پیر در آینده اشاره کرد و گفت: این نگرانی موجب بازنگری سیاست جمعیتی در کشور شده است از اینرو همایش آموزش حین ازدواج را در استان برگزار کردیم.

 

وی به فعالیت مرکز آی.بی.اف در زنجان از سال 94 در زنجان اشاره کرد و گفت: در طول این مدت 42 هزار خدمت ارائه شده است ولی ادامه روند به دلیل حجم بالای درخواست ها نیازمند حمایت است.

 

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در امور اجتماعی هم با اشاره به مشارکت 20 استان در همایش کشوری پیشگامان آیین محبت با شعار «یک ایرانی، یک خیر» اشاره کرد و گفت: این همایش در راستای ساخت ایرانی آباد با مشارکت آگاهانه و هدفمند برگزار می شود.

 

«مقتدا شعوری» با اشاره به اینکه برای نهادینه کردن این فرهنگ باید دست در دست هم بدهیم، گفت: برای داشتن انسانی سالم باید همه افراد جامعه همراهی کنند.

 

به گفته وی، 18 تا 25 درصد امکانات در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است تا بتواند در راستای سلامت هزینه کند به همین منظور باید تمام تشکل های مردمی در این راستا قدم بردارند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به منظور نهادینه کردن این رفتار همایش پیشگامان آیین محبت را در استان اجرا می کنیم گفت: چهار کارگاه تخصصی با حضور سازمان های مردم نهاد در این همایش برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 820388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha