هفته جهانی مسجد فرصتی برای تبیین جایگاه خانه های خداست

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه هفته جهانی مسجد فرصتی برای تبیین جایگاه خانه های خداست، گفت: باید از این بستر برای احیای کارکرد های مسجد استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محمد رضایی» عصر امروز (چهارشنبه ۶ شهریور) در مراسم بزرگداشت هفته جهانی مسجد و هفته دولت با اشاره به نامگذاری حادثه به آتش کشیدن مسجد الاقصی به عنوان روز جهانی مسجد، گفت: در اجلاش وزرای کشور های اسلامی به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران ۲۰ اوت مصادف با سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است که به این مناسبت برنامه های مختلفی اجرا می شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: امروز این مناسبت به فرصت و بستری برای تبیین جایگاه مسجد تبدیل شده است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

 

وی با اشاره به برخورداری استان فارس از بیش از هفت هزار اماکن مذهبی، یادآور شد: پنج هزار مسجد و یک هزار حسینیه، مهدیه و قدمگاه ظرفیتی است که می تواند برای تبیین ارزش های دینی استفاده شود و برگزاری همایش بزرگداشت هفته جهانی مسجد نیز بالث می شود که فعالان و الگو های این عرصه معرفی شوند.

 

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه از صدر اسلام همه مسائل در مسجد مورد بحث قرار می گرفت، افزود: مسجد عمری به سابقه ظهور اسلام دارد و اولین بنایی است که پیامبر اکرم (ص) پایه گذاری کردند، مسجد بود.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا از طریق احیای کارکرد های مساجد به مسجد طراز اسلامی برسیم، ابرازامیدواری کرد: امیدواریم با همکاری فعالان فرهنگی مساجد و دستگاه های فرهنگی و مذهبی مساجد به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند.

 

خاطرنشان می شود؛ مراسم بزرگداشت هفته جهانی مسجد و هفته دولت با حضور آیت الله «علی سعیدی شاهرودی»، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، آیت الله «لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، مسئولان نهاد های فرهنگی و مذهبی، ائمه جماعات، مدیران و اصحاب کانون های مساجد و پایگاه های بسیج در مسجد شهدای شیراز برگزار شد.

 

 

کد خبر 826343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha