۱۳۷۰ هیئت مذهبی در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است

حجت الاسلام طاهری بابیان اینکه ۱۳۷۰ هیئت در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است گفت: هیئت های موسمی آسیب های بسیاری به جامعه می رسانند چرا که بدون آموزش فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «مهدی طاهری» روز گذشته (چهارشنبه 6 شهریور) در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش رو بودن ماه محرم و اهمیت خانواده گفت: تلاش شده در برنامه های این ماه بیشتر به موضوع خانواده پرداخته بشود.

 

مدیرکل ‌تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه هرسال در این ماه مبالغ هنگفتی برای تهیه و آماده سازی علم ها هزینه می شود افزود: به هیئت ها پیشنهاد داده شده است تا این مبالغ برای تهیه جهیزیه جوانان نیازمند استفاده شود.

 

وی افزود: هیئت های مذهبی استان می توانند وسایل مورد نیاز خود را برای برگزاری برنامه های ماه های محرم و صفر از نمایشگاه شمیم حسینی تهیه کنند.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به رواج آیین خیمه سوزی در مناطق مختلف استان، این آیین را از آسیب های اجتماعی دانست و ادامه داد: مسئولان هیئت ها باید در برگزاری برنامه های خود مسجد را محور قرار دهند و بیشتر برنامه های خود را در مساجد برگزار کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: 1370 هیئت در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است و هیئت های موسمی آسیب های بسیاری به جامعه می رسانند چرا که بدون آموزش فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه در ماه های محرم و صفر باید به موضوعات قرآن، خانواده و تبیین گام دوم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای شود گفت: برای پخش نذورات در ماه محرم اقلامی بین هیئت های مذهبی سراسر استان در حال توزیع است.

 

کد خبر 826370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha