باید با فرهنگ سازی به مقابله با استفاده از آلات موسیقی در عزاداری ها برویم

حجت الاسلام نعمت الهی گفت: متأسفانه استفاده از آلات موسیقی و طبل های آن چنانی موضوعی است که هنوز در عزاداری ها دیده می شود و باید در این خصوص کار فرهنگی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی نعمت الهی» در همایش طلایه داران تبلیغ که امروز (پنجشنبه ۷ شهریور) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در آستانه ماه محرم الحرام، ماه حزن و اندوه اهل بیت (ع) قرار داریم و این ایام را تسلیت می گوییم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: شبکه تبلیغ با آحاد مردم سروکار دارد و لایه های و توده های مختلف اجتماعی، مخاطبان آن به ویژه در این مناسبت ها هستند و نخستین نکته ای که مبلغان باید مورد توجه قرار دهند بیانیه گام دوم انقلاب است که رهبری با هوشمندی این بیانه را صادر کردند و این بیانیه منشوری برای تداوم انقلاب است.

 

وی عنوان کرد: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نخستین گامی است که شما مبلغان باید مورد توجه قرار دهید و باید این بیانیه تبدیل به گفتمان شود.

 

حجت الاسلام نعمت الهی تأکید کرد: نکته دیگر حضور پررنگ روحانیون در هیئت ها است، روحانی باید در کنار هیئت باشد و به ویژه در روز عاشورا و اقامه نماز ظهر عاشورا باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: تلاوت و تفسیر قرآن در این ایام به ویژه در شب های عاشورا، موضوع دیگری است که باید توسط روحانیون مورد توجه قرار گیرد و چقدر زیباست به ویژه در شب های عاشورا به یاد امام حسین (ع) تلاوت قرآن در هیئت ها صورت گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: متأسفانه استفاده از آلات موسیقی، طبل های آن چنانی و طبق گردانی موضوعی است که هنوز در عزاداری ها دیده می شود و باید در این خصوص کار فرهنگی صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج نذر فرهنگی گفت: بحث دیگری که باید مورد توجه روحانیون و مبلغان قرار گیرد، نذر فرهنگی است که لازم است توصیه شود تا در این خصوص فرهنگ سازی شود و این میزان که مردم به نذر غذا و گوشت و برنج اهمیت می دهند به نذر فرهنگی اهمیت نمی دهند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی خاطر نشان کرد: در آستانه جمع آوری محصول هستیم و لازم است مسئله زکات واجب و مستحبی هم مورد تأکید قرار گیرد و در خصوص اهمیت نماز هم عزاداران به این مسئله تشویق شوند و همچنین احکام شرعی برای مردم از سوی روحانیون و مبلغان تبیین شود.

 

کد خبر 826452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha