خرافات و بدعت‌ها مانع از انتقال پیام عاشورا می‌شود/راه اندازی رادیو محرم در میدان شهدای ذهاب

کربلایی با بیان اینکه خرافات و بدعت‌ها مانع از انتقال پیام عاشورا می‌شود از راه اندازی رادیو محرم همرمان با سومین روز از ماه محرم در میدان شهدای ذهاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسن کربلایی» امروز(یک‌شنبه،۱۰ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: رسالت اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر زودن منکرات از جامعه و ایجاد مراودات و ارتباطات بر پایه دین و اسلام است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان این فریضه الهی را وظیفه‌ای شرعی و قانونی برای مردم و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اعلام و بیان کرد: هفته اول ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که تبیین اهداف و انگیزه‌های قیام عاشورا و نهضت حسینی(ع) محور برنامه‌های این ایام است.

 

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه با بیان اینکه اگر پیام کربلا به‌درستی تبیین شود می‌تواند نسل‌های بشریت را ذلت نجات دهد اظهارداشت: خرافات و بدعت‌ها مانع از انتقال پیام عاشورا می‌شود و دشمن به‌دنبال ایجاد خرافه و تحریف در عزاداری‌های ماه محرم است.

 

کربلایی آشنایی با سیاست‌های دشمن را اصلی مهم در برنامه‌ریزی و مقابله با استکبار دانست و افزود: گاهی آیین‌های عزاداری آلوده به خرافات می‌شوند و جهل و نادانی و استفاده از احساسات از دلایل به وجود آمدن خرافه و تحریف در عزاداری‌های ماه محرم است.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شایسته است که مراسم عزاداری به همان صورت متعارفی که از قدیم متداول بود، برگزار شود افزود: این فرمایشات نشان می‌دهد که ایشان چقدر از پیدایش خرافه و تحریف در عزاداری‌ها ناراحت هستند و باید جلوی برخی از شعارها و اعمال در این ماه مثل قمه زنی، آزار رساندن به بدن، استفاده از زنجیرهای نامتعارف که از سوی مراجع نیز حرام اعلام شده، گرفته شود.

 

کربلایی در ادامه با اشاره به میدان شهدای ذهاب گفت: نباید گذشته میدان شهدای ذهاب که مرکز اعزام رزمندگان به جبهه‌های جنگ و تشییع شهیدان بود، فراموش شود و باید اقدامات فرهنگی متناسب با شأن این میدان و در خور مردم رشت اجرا شود.

 

وی با اشاره به برخی ناهنجاری‌ها در پیاده راه فرهنگی خواستار بهره گیری از این فضا جهت ترویج فرهنگ اسلامی شد و افزود: باید جلوی موسیقی‎های خیابانی بدون مجوز در پیاده راه فرهنگی گرفته شود و فقط موسیقی‌های دارای مجوز از سوی دستگاه‌های مربوطه اجازه اجرا داشته باشند.

 

کربلایی بیان کرد: در این راستا هفت گروه نوازنده در میدان شهرداری که بدون مجوز فعالیت می کردند توسط دستگاه‌های مربوطه جمع آوری شدند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به راه‌اندازی «رادیو محرم» از سه شنبه(12 شهریور) همزمان با سوم محرم در میدان شهدای ذهاب تاکید کرد: نیازمند همکاری همه فرهیختگان و علمیا شهر در راه اندازی رادیو محرم هستیم.

 

وی با اشاره به طرح ناظر یک اجرای این طرح را اقدامی مناسب توسط نیروی انتظامی دانست و گفت: طرح ناظر ۱ منجر به کاهش بی‌حجابی در خودرو شده و تداوم آن موجب خنثی سازی توطئه‌های دشمن در بی‌حجابی و بدحجابی می‌شود.

 

کربلایی در ادامه به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره و تصریح کرد: در حمایت از این افراد و به منظور احیای معروفات و نابودی منکر ویژه‌برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

 

وی با اشاره به راه اندازی ۲ شعبه ویژه برای رسیدگی به جرایم علیه آمران به معروف و ناهیان از منکر در شهرستان رشت گفت: در هر شهرستان نیز یک شعبه ویژه به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان همچنین از بازرسی از صنف پوشاک و شناسایی تخلفات این صنف در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خبر داد و گفت: واحدهای فروش پوشاک نامناسب شناسایی و با آنان برخورد می‌شود.

 

 

کد خبر 827695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha