همایش شعر ولایت در تفرش برگزار شد

به مناسبت عید سعید غدیر خم ششمین همایش استانی شعر ولایت در مجتمع پرفسور حسابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تفرش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمدحسن افشاری، سرپرست معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این همایش با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید امامت و ولایت، بر تلاش بیش از پیش برای جهانی شدن فرهنگ غدیر تاکید کرد و گفت: غدیر همه هویت شیعه و ولایت از مهم ترین و مستحکم ترین پایه های اسلام است.


وی افزود: دهه امامت و ولایت عید بزرگ اهل بیت (ع)، انبیا و ارزش های متعالی است و افراد جامعه باید از این فرصت برای ارتقای شناخت و بصیرت جامعه از فرهنگ امامت و غدیر استفاده کنند.


براساس این گزارش در این همایش ،27 شاعر استان مرکزی آخرین سروده های خود را با موضوعات ولایت، مدح اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، ولایت و رهبری، بیداری اسلامی و موضوع آزاد با اولویت آیینی و اجتماعی قرائت کردند.


همچنین هیئت داوران پس از برسی و ارزیابی 125 اثر ارسالی به دبیرخانه همایش، هفت اثر را به عنوان برگزیده انتخاب و صاحبان آثار را شایسته تقدیر دانست.


بنابراین گزارش، هیات داوران اشعار محمد زمان سرآبادانی تفرشی، از شهرستان تفرش، ولی الله شیخی از شهرستان اراک و محمد زینعلی از شهرستان شازند را به‌عنوان آثار برتر این همایش انتخاب و از آنان با اهداء لوح و جوایزی تقدیر کرد.


شایان ذکر است، این همایش به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، انجمن فرهنگی، هنری پویه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفرش برگزار شد.


پایان پیام/

کد خبر 83625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha