برپایی ۲۴ موکب اربعین از سوی مردم آذربایجان‌شرقی در عراق

حق‌بیگی گفت: این موکب ها ۱۲ روز قبل از اربعین حسینی تا ۲ روز بعد از آن دایر بوده و به زائران خدمات خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی حق‌بیگی» امروز(ششم مهر) در جمع صنعتگران فعال استان در موکب های خدمات رسان به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: موکب های ۲۴ گانه استان در شهر مقدس کربلا و سایر شهرهای زیارتی عراق مستقر خواهند شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این موکب ها ۱۲ روز قبل از اربعین حسینی تا ۲ روز بعد از آن دایر بوده و به زائران خدمات خواهند داد.

وی با بیان این‌که با هماهنگی گمرک ایران، تشریفات خروج اقلام و لوازم موکب ها از اول تا ۱۲ مهر انجام می شود، افزود: اغلب کالاهای مصرفی بصورت رایگان در اختیار زائران قرار می گیرد.

حق‌بیگی خاطرنشان کرد: بخشی از کالاهای سرمایه ای موکب ها مانند تجهیزات رفاهی و اقامتی برای استفاده در سال های بعد به سالن های انبار کربلا منتقل و یا به کشور بازگردانده می شود.

همچنین «حبیب امین زاده» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: صنعتگران و بازاریان آذربایجان شرقی امسال نیز مانند سال های گذشته با استقبال از تجهیز مواکب حسینی خود را در این حرکت عظیم و معنوی سهیم کرده اند.

وی ادامه داد: با همکاری اتاق های بازرگانی و اصناف تبریز، اقلام مورد نیاز مواکب حسینی تامین و تا هفته آینده به محل های مورد نظر در مسیر زائران ارسال می شود.

امین زاده، ادامه داد: برپایی حمام و سرویس های بهداشتی سیار، موکت و پتو، موتورهای مولد برق، کولرهای آبی و آب سردکن از جمله اقلامی است که توسط صنعتگران و تجار خیر استان در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قرار می گیرد.

کد خبر 837209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha