اهدای کمک هزینه به ۱۷۹ هیأت حسینی و مسجد در آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام حسینی گفت: ۱۷۹ هیأت حسینی و مسجد در استان کمک هزینه برگزاری مراسم‌های عزاداری به مبلغ بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال دریافت کردند.

حجت الاسلام «سیدشهاب‌الدین حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته همزمان با محرم، نوای «یا حسین» و «یا عباس» در بیش از سه هزار و ۵۶۰ مسجد، حسینیه و بقعه متبرکه آذربایجان شرقی طنین انداز شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب‌های فرهنگی تأکید داشته‌اند، از این رو به دنبال محوریت برنامه ها در این اماکن و مساجد بوده ایم.

وی ادامه داد:  همزملن با ماه محرم و برگزاری طرح شمیم حسینی؛ برای نخستین بار در استان، حمایت‌های مالی ویژه ای از محل نیات واقفان برای توسعه و تقویت برنامه های مذهبی هیأت‌های مذهبی و مساجد انجام شد.

حجت الاسلام حسینی افزود: در این راستا برای ۱۷۹ هیات و مسجد کمک هزینه برگزاری مراسم عزاداری به مبلغ بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اهدا شد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی اعزام مبلغان به برنامه های مختلف برای پاسخگویی به شبهات و سخنرانی ها را از دیگر برنامه های این نهاد دانست و گفت: همزمان با دهه اول محرم؛ ۱۲ مبلغ اعزامی از قم و ۲۰ مبلغ دینی در مراسم های مختلف برای ترویج فرهنگ حسینی و تبیین اهداف عاشورا حضور پیدا کردند.

وی اطعام عزاداران حسینی را یکی از بیشترین و مهم‌ترین نیت‌های واقفان استان اعلام کرد و افزود: در دهه اول محرم از محل نیات واقفان بیش از ۳۰ هزار نفر از محل نیات واقفان خیر اندیش اطعام شدند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی و اهمیت این محافل در دهه اول محرم گفت: در ۱۴ مسجد استان ۱۴ محفل انس با قرآن برگزار شد.

کد خبر 837216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha