گذری بر فعالیت‌های کانون فرهنگی و هنری شهدای کربلا میانه

کانون فرهنگی هنری شهدای کربلا روستای ورنکش شهرستان میانه به عنوان یکی از کانون های فعال روستایی در استان آذربایجان‌شرقی شناخته می شود.

«گلی سلطانی» مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری شهدای کربلا روستای ورنکش شهرستان میانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف این مرکز پرداخت و اظهار داشت: این کانون در زمینه های مختلف فرهنگی، دینی، آموزشی، هنری، اقتصادی و خیریه فعالیت های ارزنده در طول سال دارد.

وی با بیان این‌که همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی ماه های محرم و صفر ویژه برنامه های مذهبی، اعتقادی و بصیرتی از سوی کانون اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: برنامه های محرم این کانون به صورت شبکه‌ای با حضور اهالی چند روستا در میدان امام حسین(ع) این منطقه برگزار می شود.

 

سلطانی با اشاره به این‌که همدلی، وحدت، هماهنگی و تعامل نزدیک میان متولیان مسجدی و کانون در این روستا برقرار است، افزود: بسیاری از فعالیت های کانون که با استقبال بانوان همراه است، با همکاری هیأت امنای مسجد و ریش‌سفیدان محل اجرایی می شوند که این وحدت و همراهی ارزشمند و قابل تقدیر است.

مدیرمسؤول کانون فرهنگی هنری شهدای کربلا روستای ورنکش شهرستان میانه برگزاری دوره های مختلف آموزشی کارآفرینی برای بانوان را از دیگر فعالیت های کانون برشمرد و گفت: در سایه برگزاری همین دوره‌ها شاهد فعالیت اقتصادی تعدادی از بانوان مسجدی و کانونی روستا هستیم که نشان از همت والای مردم منطقه دارد.

وی مشارکت در برگزاری جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری را از دیگر اقدامات فعالان مسجدی و کانونی روستای ورنکش میانه عنوان کرد و گفت: خیرین روستا نه تنها در حمایت از نیازمندان و مستمندان فعال هستند، بلکه در بسیاری از فعالیت های فرهنگی هنری کانون نیز پیش‌قدم هستند.

سلطانی برگزاری همایش زکات و آشناسازی مردم با احکام این فریضه دینی، اصلاح مراتع روستایی، دستگیری از کشاورزان و نیازمندان روستا و همچنین حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت را از دیگر فعالیت های اعضای کانون فرهنگی هنری شهدای کربلا میانه برشمرد.

کد خبر 837937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha