تجمع میلیونی اربعین مایه فخر و مباهات شیعه است

حجت الاسلام شعبانی گفت: عظمت مراسم پیاده روی اربعین تنها به واسطه عنایت حضرت سیدالشهدا(ع) بوده و زمینه‌ای برای تعالی شیعیان مولای متقیان علی(ع) شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «حسن شعبانی» عصر امروز(هشتم مهر) در جمع فعالان فرهنگی و تبلیغی اربعین و همچنین موکب‌داران استان در مسیر پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: بهره مندی از ظرفیت های این تجمع بزرگ میلیونی امری لازم و ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: عظمت مراسم پیاده روی اربعین تنها به واسطه عنایت حضرت سیدالشهدا(ع) بوده و زمینه‌ای برای تعالی شیعیان مولای متقیان علی(ع) شده است. 

وی، با تاکید بر اینکه اربعین مایه فخر و مباهات شیعه است، تصریح کرد: شکوه میزبانی مردم عراق از زائران اربعین وصف‌ناپذیر است، علاقه  مردم عراق به میزبانی از زائرین اربعین حسینی الگویی برای ملت های مسلمان است.

شعبانی، با تأکید بر اینکه ظرفیت های وحدت‌بخش اربعین حسینی در راستای استحکام مودت و محبت حاکم میان مردم دو کشور باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: هرگونه رفتار نادرست می‌تواند به سوژه رسانه‌های معاند و دشمنان اسلام و نظام اسلامی تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: باید در این برهه تاریخی، در جلوگیری از بروز انحرافات و اختلافات گام برداریم، چراکه هزینه و زحمات صرف شده در اربعین حسینی، در صورت غفلت می‌تواند بازخورد منفی داشته باشد.

وی، با تاکید بر اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، گفت: اربعین بستری فراهم برای ترویج ارزش های الهی، شیعی و فرهنگی است که باید با احتیاط در عرصه های تبلیغی عمل شود.

همچنین در این نشست حجت الاسلام «محتبی نظری»، استاد حوزه و دانشگاه تبریز به تشریح ضرورت های کار فرهنگی و تبلیغی در همایش بزرگ اربعین پرداخت و خواستار توجه به حساسیت‌ها و ظرافت‌های این اقدام شد.

کد خبر 838165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha