سلامت انتخابات در گرو اجرای قانون است

راستگو از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در سطح آذربایجان شرقی و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظفند امکانات و تجهیزات خود را در صورت نیاز در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علیار راستگو» امروز(۱۰ مهر) در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی اعصای ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، اظهار داشت: نام‌نویسی داوطلبان انتخابات مجلس از روز 10 آذر در تمامی فرمانداری‌ها و همچنین ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور آغاز می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز ثبت‌نام داوطلبان، هیأت‌های اجرایی انتخابات نیز تشکیل و معتمدان هیأت اجرایی توسط فرماندار و با هماهنگی هیأت نظارت بر انتخابات معرفی و انتخاب خواهند شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که هماهنگی‌های لازم با فرمانداران انجام شده است، افزود: فرمانداران استان از تجربه کافی برای برگزاری انتخابات برخوردار هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی هماهنگی با هیأت نظارت بر انتخابات استان را از دیگر اقدامات ستاد دانست و با بیان این‌که سلامت انتخابات در گرو اجرای قانون است، افزود: مجریان انتخابات باید در کمال صداقت و شفافیت، بی‌طرفی خود را نشان دهند و از رأی مردم به عنوان حق‌الناس صیانت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه فرمانداران و اعضای هیأت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی باید از هرگونه رفتار شائبه‌انگیز انتخاباتی پرهیز کنند، افزود: همه ما وظیفه داریم بر اساس رأی و اراده مردم حرکت کنیم.

راستگو از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در سطح استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند امکانات و تجهیزات خود را در صورت نیاز در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

وی بر رصد کلیه فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی از سوی داوطلبان احتمالی انتخابات تأکید کرد و گفت: عملکرد داوطلبان احتمالی به مراجع ذی‌ربط گزارش می‌شود و این گزارش‌ها در مرحله بررسی صلاحیت‌ها موثر خواهد بود.

 

کد خبر 838951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha