استفاده از زبان هنر برای شاداب سازی مدارس قزوین

رحمانی گفت: ما در استان در تلاش هستیم تا از زبان هنر، شعر، قصه و یادگیری برای شاداب سازی مدارس استفاده کنیم تا دانش آموزان از زبان گویای هنر برای دریافت مفاهیم تربیتی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «خیرالله رحمانی» در مراسم اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی که امروز(سه شنبه ۱۶مهر) در مجتمع فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: زبان قصه، زبان شیرینی است که پیامدهای تربیتی را به شکل جذاب و خوبی به کودکان منتقل می کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: امیدواریم بتوانیم در مدارس، فضای شاداب همراه با معنویت را برای دانش آموزان ایجاد کنیم و از این رو شعار سال تحصیلی امسال با عنوان «مهر حسینی- نشاط معنوی» نامگذاری شده است تا بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که دانش آموزان پیام های تربیتی مناسبی را دریافت کرده و شاد باشند.

 

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم، مفاهیم مهم و ارزش های اخلاقی و انسانی را با زبان داستان و قصه برای انسان ها بیان کرده و در واقع قرآن کریم از ۲ منظر لفظی و معنایی دارای اعجاز است.

 

رحمانی اعلام کرد: باید قصه هایی که تعریف می کنیم، دارای محتوای مناسب، پیام های تربیتی و جذاب باشد تا کودکان در قالب داستان به اهمیت فضائل اخلاقی و ارزش های انسانی آگاه شوند.

 

وی اظهار کرد: خداوند سبحان در قالب مفاهیم قرآنی به زندگی حضرت عیسی (ع)، حضرت موسی (ع) و دیگر بزرگان اشاره کرده است، در واقع قرآن کریم هم به لحاظ ظاهر و هم از نظر باطن، دارای زیبایی است، آیات قرآن کریم بسیار پرمعناست و باید در قصه های قرآنی تأمل کرد و در مورد آن اندیشید.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از ساحت های تربیتی آموزش و پرورش، ساحت زیباشناسی و هنری است که باید برای تحقق آن در کنار سایر ساحت های دینی، اعتقادی، زیستی و بدنی برنامه ریزی کرد.

 

وی تصریح کرد: ما باید در ساحت زیباشناسی و هنری، فضایی ایجاد کنیم که دانش آموزان سرگذشت گذشتگان و وقایع تاریخی را مرور کرده و در رابطه با آن خیال پردازی و قصه گویی کنند تا هم زبان گویای آنها و هم حس زیباشناسی آنها تقویت شود.

 

رحمانی اعلام کرد: ما در استان در تلاش هستیم تا از زبان هنر، شعر، قصه و یادگیری برای شاداب سازی مدارس استفاده کنیم که در این خصوص ۱۰۰ کلاس بازی و یادگیری در استان راه اندازی کردیم و در ادامه هم تصمیم داریم تا در کل مدارس چنین فضایی را ایجاد کنیم تا دانش آموزان از زبان گویای هنر برای دریافت مفاهیم تربیتی استفاده کنند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: متأسفانه فضای برخی مدارس استان بی روح و خسته کننده است که همین موضوع موجب بیزاری بچه ها از محیط مدرسه می شود، امیدواریم این توفیق نصیب ما شود که بتوانیم فضای معنوی شادابی برای دانش آموزان ایجاد کنیم.

 

در ادامه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با هدف حفظ و گسترش این میراث فرهنگی، هنری و سنت دیرینه قصه و قصه گویی برگزار شد تا از این طریق بتوانیم نکات آموزشی، تربیتی، فرهنگی و اخلاقی را به کودکان انتقال دهیم.

 

مژده اروجی یادآور شد: از همراهی همه همکاران و داوران در برگزاری این جشنواره تشکر می کنم و امیدوارم قصه زندگی همه ما به بهترین شکل نوشته شده و ادامه پیدا کند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره در بخش های مختلف تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 841184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha