۵ هزار دانشجوی نابینا در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند

بریمانی گفت: ۱۶ هزار دانشجوی دارای معلولیت در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند که حدود پنج هزار نفر از تعداد نابینا و کم‌بینا هستند و این بیانگر اعتمادبه‌نفس بالا و خودباوری این قشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان « فریبا بریمانی» امروز (24 مهرماه) در مراسم بزرگداشت روز عصای سفید که در مجموعه میزبان شهرستان بابلسر برگزار شد، افزود: توانمندي بخش مهم خودباوري است زيرا تا زماني كه معلولين و روشندلان به خودباوري نرسند نمی‌توانند شغلي داشته باشند و همانند ساير افراد جامعه باکیفیت زندگي كنند.

 

مدی مدیرکل دفتر امور مراکز توان‌بخشی روزانه و توان پزشکی سازمان بهزیستی کشور به نقش بی‌بدیل خودباوری بر بروز توانمندی‌های معلولین و الحاق این قشر به جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: 16 هزار دانشجوی دارای معلولیت در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند که حدود پنج هزار نفر از تعداد نابینا و کم‌بینا هستند و این بیانگر اعتمادبه‌نفس بالا و خودباوری این قشر است.

 

بریمانی گفت: همه‌ی  مسئولین و مدیران باید درخواست‌ها و مطالبات جامعه نابینایان را بشنوند و برای  برطرف کردن مشکلات و فراهم نمودن زندگی شاد برای آن‌ها قدم بردارند.

 

وی ادامه داد:  ما وظیفه‌داریم برای کلیه افراد برنامه آموزشی، سلامت، بهداشت، تردد، ایمنی و دسترسی‌پذیری را تسهیل کنیم تا در جامعه فعال باشند و توانمندی‌های خود را شکوفا کنند.

بریمانی  بابیان اینکه  تا پایان ماه جاری بخشی از اعتباراتی که توسط قانون برای دستگاه‌های اجرایی اعمال شد به سازمان بهزیستی تخصیص می‌یابد، افزود: بهتر است هر استانی  تجهیزات و لوازم کمک توان‌بخشی موردنیاز خود را در سامانه ریکوئست  (request) ثبت نماید تا بر همین اساس بودجه و میزان اعتبار هر استان مشخص شود و بر اساس دیتای صحیح تجهیزات خریداری شوند.

 

وی همچنین در این مراسم اعلام کرد: تاکنون حدود 189 هزار نفر دارای اختلالات بینایی در سامانه ارمغان سازمان بهزیستی به ثبت رسیده است.

 

 به گزارش شبستان، مراسم بزرگداشت روز جهانی عصای سفید در مجتمع پذیرایی میزبان برگزار شد و از نابینایان موفق در عرصه‌های گوناگون علمی، ورزشی و هنری تجلیل به عمل آمد. همچنین دستاوردها و توانمندی‌های نابینایان استان مازندران در حاشیه برگزاری این مراسم به نمایش گذاشته شد.

 

کد خبر 844102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha