عدالت محوری، با اجرای هدفمندی یارانه‌‌ها تحقق می یابد

استاندار آذربایجان غربی، اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را گامی اساسی در راستای رسیدن به عدالت محوری در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی، عصر گذشته(7دی) در جمع اقشار مختلف مردم شهر سیلوانا که در مسجد این شهر گرد هم آمده بودند گفت: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها توسعه مناطق محروم و عمران و سازندگی در این مناطق را به ارمغان می آورد.


جلال زاده، با اشاره به اینکه تهدیدات اقتصادی مهمترین نوع تهدید کشورها در هزاره جدید محسوب می شود افزود: دولت نهم و دهم با شناسایی ابعاد مختلف این تهدید، با معرفی و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گام مهمی را در راستای رفع توطئه های دشمنان علیه کشورمان برداشته است.


وی اظهار کرد: در کشور ما سالانه 120 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می شد در حالیکه اعتبار امور عمرانی کشور تنها 30 هزار میلیارد تومان بود.


وی ادامه داد: همین دو رقم را اگر مقایسه کنیم متوجه می شویم که این یارانه ها برای عده ای خاص اختصاص می یافت و هیچگونه تغییر و پیامدی برای توسعه مناطق محروم و روستایی نداشت.


استاندار آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: طبق بررسی های به عمل آمده مشخص شد که در کشور افرادی ماهانه 12 میلیون ریال از یارانه ها استفاده می کردند در حالیکه سهم برخی از افراد در مناطق محروم و روستاها ماهانه تنها هزار تومان بود.


جلال زاده، افزود: دولت با عزم راسخ در راستای هدفمند کردن یارانه ها گام برداشت تا با اصلاح و مدیریت مصرف و با حذف مصارف بی رویه زیر ساخت های اساسی و مورد نیاز مردم را توسعه دهد.


وی با اشاره به اینکه دولت با اجرای این قانون شعار عدالت محوری خود را جامه عمل پوشاند افزود: با اجرای این قانون، یارانه ها بصورت عادلانه پرداخت می شوند و مردم خود می توانند یارانه های اختصاص یافته را مدیریت و هزینه کنند.


استاندار آذربایجان غربی، به اجرای کامل این قانون در طول چند سال آینده اشاره و افزود: در روزهای آغازین اجرای این قانون قرار داریم و اجرای موفق آن جز با همراهی مردم میسر نخواهد بود.

 

جلال زاده، از توطئه های دشمنان برای ایجاد یاس و نا امیدی در بین مردم سخن گفت و اظهار کرد: دولت با همراهی و پشتوانه مردم اقدام به اجرای این قانون کرده و همین موضوع نیز سبب شد که دخالت ها و تحریکات دشمنان و منافقین برای خدشه وارد کردن به آن خنثی شود.


وی یاد آور شد: دشمنان با حربه تحریم های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران را در طول 32 سال گذشته بارها تهدید کرده اند که با تلاش مردم در خودکفایی در بسیاری از تولیدات، با این اقدامات نیز نتوانسته اند به اهداف خود دست پیدا کنند.


استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر در نقطه ای ایستاده ایم که هیچ تهدیدی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و این امر به واسطه حمایت و پشتیبانی های مردم و تقدیم شهدای گرانقدر به دست آمده است.


وی موضوع وحدت و همدلی در بین آحاد ملت ایران را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم ایران با مذاهب و قومیت های مختلف در زیر پرچم اسلام به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و به جهانیان ثابت کرده اند دین قابلیت اداره جامعه را دارد.


به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، جلال زاده، افزود: انقلاب اسلامی ایران در روزگاری که همه ادیان در غربت بسر می بردند به رهبری امام راحل و به پشتوانه مردم با توکل به خداوند ظهور و بروز پیدا کرد و حکومت اسلامی ایران امروز الگوی بسیاری از کشور های جهان است.


استاندار آذربایجان غربی، در خاتمه همچنین به اقدامات انجام گرفته در راستای عمران و آبادانی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر عمران و آبادانی و رسیدگی به مناطق محروم و روستایی افزایش یافته و امروز روستاها از خدمات آب، برق، مخابرات، بهداشت و آموزش برخوردارند.


پایان پیام/

 

کد خبر 8465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha