عزت در حوزه اقتصادی هم مانند حوزه نظامی دست یافتنی است

جبرائیلی بیان کرد: در حوزه اقتصادی دو تفکر وابسته و غیر وابسته وجود دارد که یکی مبتنی بر وابستگی به ابرقدرت‌ها و دیگری مبتنی بر وابستگی بر توان و استعدادهای داخلی است که کشور را به یک ابرقدرت تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بوشهر،سید یاسر جبرائیلی، جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارزیابی سیاست‌های کلی نظام چهارشنبه‌شب (15 آبان) در جشن آغاز امامت امام زمان (عج) در آبپخش اظهار داشت: ما در کشور با مشکلات و چالش‌هایی مواجه هستیم که دو دیدگاه برای رفع آنها وجود دارد؛ یکی دیدگاه نگاه به خارج و دیگری تکیه به توان داخلی کشورمان.

 

وی افزود: برجام تجربه‌ای گرانسنگ برای ماست و باید با نگاه علمی و کارشناسی ابعاد و زوایای مختلف آنرا بررسی و برای اقشار مختلف مردم بیان کنیم.

 

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارزیابی سیاست‌های کلی نظام بیان داشت: ۲۲ مشکل اصلی کشور را احصا کرده‌ایم و ابعاد مختلف آنها را به‌صورت علمی و کارشناسی مورد بررسی قرار داده‌ایم و نتیجه‌ای که گرفته‌ایم آن بوده است که برای حل هیچ یک از آنها نیازی به برجام نبود.

 

جبرائیلی تاکید کرد: اقتصاد نفتی راه و چاره مشکلات امروز کشور نیست و یقین دارم اگر دو سال نظام صادرات نفت مدیریت شود، شاهد رونق تولید و اشتغال و افزایش ارزش پول ملی خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه نداشتن نظام مالیاتی درست یکی از مشکلات ما در حوزه اقتصاد است، بیان داشت: رئیس سازمان مالیاتی کشور اعلام کرده است ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد و اگر این میزان وصول شود بخش قابل توجهی از بودجه عمومی دولت تامین می‌شود.

 

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارزیابی سیاست‌های کلی نظام گفت: واقعا جای تاسف دارد که در انتخابات‌های ما یک کاندیدا میلیاردها تومان هزینه می‌کند تا به مجلس برسد. قطعا چنین کاندیدایی هدفی جز کسب سود و سرمایه ندارد.

 

وی تاکید کرد: این خود ما هستیم که باید با تصمیم گیری صحیح افرادی را سر کار بیاوریم که از عزت و اقتدار کشور صیانت بکنند.

 

جبرائیلی با بیان اینکه عزت در حوزه اقتصادی هم مانند حوزه نظامی دست یافتنی است، گفت: در حوزه اقتصادی دو تفکر وابسته و غیر وابسته وجود دارد که یکی مبتنی بر وابستگی به ابرقدرت‌ها و دیگری مبتنی بر وابستگی بر توان و استعدادهای داخلی است که کشور را به یک ابرقدرت تبدیل کرده است.

 

کد خبر 851373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha