برگزاری نمایشگاه کتاب در جریان سازی فرهنگی مؤثر است

احمدی برگزاری نمایشگاه کتاب را در جریان سازی فرهنگی مؤثر دانست و گفت: نمایشگاه کتاب، منابع جدید را به محققین معرفی می کند و فضا را برای ساختن یک جامعه رشد یافته فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدمهدی احمدی» امروز (شنبه، ۱۸ آبان) در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان که در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی استان برگزار شد، یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی و علمی جامعه را مطالعه دانست و گفت: اقتدار علمی زمانی محقق می شود که فرهنگ کتاب و کتابت به معنای واقعی محقق شود.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی از کتاب به عنوان رکن اصلی فرهنگ جامعه یاد  کرد و بر اصلاح نگاه جامعه به کتاب تأکید کرد و افزود: جامعه ای که به کتاب به عنوان حاشیه نگاه کند آن جامعه آسیب پذیر است و اگر کتاب در سبد خانوار قرار گرفته و جامعه به عنوان غذای روحی به آن نگاه کند میزان آسیب آن جامعه کم می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر نگاه جامعه به کتاب به عنوان برند و فضیلت فرهنگی باشد و افکار عمومی به آن گرایش پیدا کرده و انسان از خواندن کتاب احساس غرور علمی و فرهنگی پیدا ‌کند آنگاه می‌توان گفت که کتاب به عنوان رکن اصلی آن جامعه قرار گرفته است.

 

احمدی از ایجاد این باور در انسان که کتاب به ما هو کتاب انرژی مثبت به انسان منتقل می‌کند را یکی دیگر از ارکان یک جامعه کتابخوان یاد کرد و افزود: در چنین جامعه‌ای آسیب کم است و اگر کتاب در یک جامعه اصل شد مردم رفتار خود را مدیریت می‌کنند چرا که کتاب جایگاه خود را پیدا کرده است.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی برگزاری نمایشگاه کتاب را در جریان سازی فرهنگی موثر دانست و تصریح کرد: نمایشگاه کتاب منابع جدید را به محققین معرفی کرده و فضا را برای ساختن یک جامعه رشد یافته فراهم می‌کند و کمک به راه اندازی نمایشگاه کتاب کمک به کم کردن آسیب‌های اجتماعی است./

کد خبر 852092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha