چهار کتابخانه استان زنجان در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۱ کتابخانه در استان در دست احداث است، گفت: از این تعداد چهار کتابخانه در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

«امیرعلی نیک بخش» در تشریح پروژه های کتاب در استان زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان گفت: از 23 تا 30 آبان به عنوان هفته کتاب و کتاب‌خوانی نامگذاری شده است.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: بیش از 8 درصد مردم عضو کتابخانه‌های استان هستند.

 

وی با یادآوری اینکه به ازای هر نفر در زنجان ۱.۲۸ جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد، ادامه داد:به ازای هر هزار نفر 0.9 کتابخانه در استان وجود دارد و امیدواریم تا 1400 این آمار را به یک کتابخانه برای هر هزار نفر برسانیم.

 

این مقام مسئول کتاب های موجود در کتابخانه‌های استان زنجان را یک‌میلیون و ۳۵۱ هزار و ۵۸۹ جلد خواند و گفت: در کتابخانه‌های استان نسبت به سال گذشته بیش از ۶ درصد افزایش منابع کتاب داشته‌ایم.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به پروژه‌های عمرانی این نهاد گفت: 11 کتابخانه در سطح استان در دست احداث و اقدام وجود دارد که 4 پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گفته وی، کتابخانه مرکزی قیدار تا به امروز 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قطعاً در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

نیک بخش ادامه داد: کتابخانه روستای دیزج آباد زنجان هم با همکاری بانک سپه و خیرین ابتدای سال کلنگ زنی شد و با پیشرفت فیزیکی 70درصد تا به امروز در دهه فجر افتتاح می‌شود.

 

به گفته وی، کتابخانه شهدا و خانه محله با زیربنای 650 مترمربع با کاربری کتابخانه و فرهنگسرا هم در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

 

کد خبر 853825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha