آگاهی و  بصیرت جامعه دانشگاهی، پشتوانه نهضت های عدالت خواه است

امام جمعه موقت شیروان گفت: نتیجه جریان ضد استبدادی و ضد استعماری ایران در دوران قبل از انقلاب، حرکت ۱۶ آذر سال ۳۲ بود که در آن دانشجویان جان خود را برای عزت و آزادی ایران اسلامی فدا کردند.

حجت الاسلام محمود عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه نتیجه جریان ضد استبدادی و ضد استعماری ایران در دوران قبل از انقلاب، حرکت دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۳۲ بود که طی آن تعدادی از دانشجویان جان خود را برای عزت و آزادی ایران فدا کردند، اظهارداشت: تداوم این فرهنگ موجب پیروزی انقلاب اسلامی، شکست دشمن بعثی در هشت سال دفاع مقدس و رشادت های نیروهای مقاومت مقابل تکفیری ها شده است.

 

امام جمعه موقت شیروان گفت: در دنیا هر کجا که نهضت و یا جنبشی عدالت خواه به پا خاسته و به اهداف بلند و متعالی دست پیدا کرده، بی گمان پشتوانه این بیداری آگاهی و بصیرت جامعه دانشگاهی بوده است. 

 

حجت الاسلام عزیزی افزود: محیط دانش و پژوهش نیازمند آرامش، امنیت و تلاش است و دانشجو و دانشگاهی به عنوان مغز متفکر در جامعه می تواند جامعه اسلامی ما را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دهد. 

 

وی گفت: دانشجویان مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی در تحولات سیاسی، فکری، فرهنگی و علمی نقش بسزایی در دفاع پر انگیزه و با نشاط از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.

 

وی بیان داشت: در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس نیز دانشجویان در کنار دیگر اقشار مردم همواره در صحنه حاضر بوده و از کیان این مرز و بوم دفاع کردند و امروز نیز در سنگر علم و دانش، برای پیشرفت، بالندگی و حفظ استقلال ایران عزیز تلاش می کنند. 

 

وی اظهار کرد: دانشجویان به عنوان نمادی از فرهیختگی، رسالتی سنگین و بزرگ در جامعه ما بر عهده دارند که با توکل بر خدای متعال، و تلاشی ثمربخش و مبتنی بر خردورزی و بصیرت می توانند آن را به سرانجام رسانند. 

 

حجت الاسلام عزیزی افزود: رسالتی که علاوه بر تحصیل شایسته علم و دانش و جهاد علمی، حضور خردمندانه و آگاهانه دانشجویان در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی جامعه را طلب می کند.

کد خبر 864359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha