متاسفانه برای ترویج فرهنگ انقلابی و دینی مناسب عمل نکردیم

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به بی توجهی دولت ها برای ترویج اسلام گفت: متاسفانه در ارتباط با فرهنگ و ترویج فرهنگ انقلابی و دینی صفر عمل کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم رونمایی از کتاب« فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ» با حضور آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در یزد برگزار شد.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد در این مراسم گفت: رسیدگی تربیتی به فرزندان جانبازان یکی از تاکیدات ما است و بنیاد شهید، سپاه و نیروهای انقلابی نیز باید این امر را دنبال کنند زیرا چون زمینه در این افراد وجود دارد و از پدرانی بزرگوار تربیت شده اند که اگر به آنها توجه شود هر کدام چندین لشکر می شوند و نیروهای بزرگی برای انقلاب می شوند.

وی افزود: یکی از موارد زکات نزدیک کردن قلوب است که امروز باید این نکات را مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: دولت های ما جمهوری اسلامی هستند اما نسبت به اسلام و فرهنگ اسلام هیچ هزینه ای نمی کنند و هر وقت که بودجه کم می شود اول به سراغ آن می آیند و کم می کنند.

آیت الله ناصری یزدی گفت: بدانید که اگر بودجه فرهنگ کن شود اقتصاد کم تر می شود و اگر فرهنگ دینی خوب بود امروز پیش دستمان پیش بیگانگان دراز نبود.

وی افزود: در ارتباط با فرهنگ و ترویج فرهنگ انقلابی و دینی صفر عمل کردیم و متاسفانه حکومت های ما نسبت به فرهنگ دینی راه را اشتباه رفته اند.

امام جمعه یزد گفت: وقتی دین ما درست شد اقتصاد ما نیز دوست می شود.

وی افزود: خانواده شهدا مورد عنایت خاص امام و رهبری بودند و ما نیز باید آن را جدی بگیریم زیرا می توانند لشکریان خوبی برای امام زمان (عج) باشند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در کشور شاهد کوتاهی در این باره هستیم که از جمله نواقص در مسائل فرهنگی و حتی گسترده تر از آن در شیعه این است که تا به حال در دنیا کوتاهی کرده ایم و نتوانستیم ارزش ها و خوبی ها که امام (ره) زنده کردند را برای جامعه تبیین کنیم و نتوانستیم خود را به دنیا معرفی کنیم.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: مردم دنیا و افرادی که کسی مطالعه کردند به عظمت انقلاب پی بردند اما خیلی ها محروم هستند.

آیت الله ناصری یزدی گفت: در زمان پیامبر (ص) حرکت بر اساس دین بود و مردم را جذب کردند اما متاسفانه ما امروز نسبت به دین بی توجهی می کنیم.

وی افزود: وصیت نامه شهدا باید به صورت بخش های کوچک در اختیار مردم و مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه یزد بیان کرد: ما 17 هزار شهید داریم که در رابطه با معرفی آنها کوتاهی کرده ایم زیرا متاسفانه جوانان ما در دانشگاه ها از این ارزش ها بی خبر هستند و در موج وجود فضای مجازی دچار تغییر هویت می شوند.

در پایان این مراسم نیز در کتاب « فرهنگنامه جاودانه های تاریخ» رونمایی شد.

این کتاب در خصوص زندگینامه فرماندهان شهید استان یزد به نویسندگی سید سعید موسوی است که در آن زندگینامه 31 نفر از فرماندهان شهید استان یزد در دوران دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده است.

 

کد خبر 865622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha