بهره مندی بیش از ۲۶ هزار نفر از هنرمندان در سال جاری از خدمات بیمه تکمیلی

وحیدی‌فر گفت: بیش از ۲۶ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران در سال ۹۸ از خدمات بیمه تکمیلی برخوردار شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «منصور وحیدی‌فر» امروز( دوشنبه 18 آذر) در نشست اصحاب فرهنگ و هنر ساوه با بیان اینکه بیش از 26 هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران در سال 98 از خدمات بیمه تکمیلی برخوردار شدند، گفت: بیمه تأمین اجتماعی، بیمه درمان تکمیلی، تسهیلات قرض‌الحسنه و پرداخت کمک مستمری از جمله خدماتی است که به اعضای صندوق ارائه می‌شود.

 


قائم مقام صندوق اعتباری هنر افزود: بیش از این 52 هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند و در سال 98 بیش از45 میلیارد تومان از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی برای حق بیمه هنرمندان پرداخت می‌شود.

 


وی با اشاره به خدمات بیمه درمان تکمیلی گفت: صندوق اعتباری هنر خدمات بیمه درمان تکمیلی را در قالب سه طرح (امید، آرامش ورفاه) ارائه می کند و بیش از 60 درصد سهم حق بیمه متقاضیان بیمه تکمیلی به صورت یارانه مستقیم توسط صندوق اعتباری هنر پرداخت می شود.

 

معاون صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: دریافت خدمات منوط به عضویت در صندوق اعتباری هنر است چنانچه فردی مراحل ثبت عضویت خود را تکمیل کند می‌تواند از خدمات این صندوق بهره‌مند شود؛ درحال حاضر هیچگونه محدودیتی برای ارائه خدمات به هنرمندان عضو صندوق وجود ندارد.

 

در ادامه این دیدار «حسین محمودی فر» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین  صندوق اعتباری هنر درخصوص مشکلات بیمه ای اصحاب فرهنگ و هنر و همچنین مشکلات اعضاء در دریافت تسهیلات سخنان مبسوطی را ایراد کرد.

 

استان مرکزی هجدهمین مقصد تیم اعزامی صندوق اعتباری هنر است که در سه روز اخیر با سفر به شهرستان‌های این استان از نزدیک در جریان مشکلات و مطالبات اهالی فرهنگ و هنر این منطقه از کشورقرار گرفتند.

کد خبر 865625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha