اخبار کوتاه فرهنگی، مذهبی از آذربایجان شرقی

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند از برگزاری آزمون کتبی درس اخلاق و تربیت اسلامی دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام جلیل پورتقی با اعلام این مطلب گفت: از مهر امسال با هدف شناسایی نیروهای مستعدّ و تربیت آنان جهت تدریس در دوره‌های آموزش قرائت قرآن کریم «سطوح 1و2»، روخوانی- روانخوانی قرآن و صحّت قرائت نماز، دوره تربیت معلّم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم(ویژه خواهران) در اداره تبلیغات اسلامی آغاز شد که با اتمام درس «اخلاق و تربیت اسلامی»، آزمون کتبی آن با حضور مربیان قرآنی در این اداره برگزار شد.

وی افزود: مربیان این دوره پس از موفقیت در آزمون های پایانی، ضمن أخذ گواهینامه تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به عنوان معلّمان دوره‌های عمومی قرائت و حفظ قرآن (سطوح 1و2)، در مؤسسات قرآنی و خانه های قرآن روستایی به تدریس می پردازند.

***
صد و شانزدهمین شماره هفته نامه خبری-تحلیلی پنجره در بین فعّالان فرهنگی مرند توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مرند حجّت الاسلام جلیل پورتقی، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند با اعلام این مطلب افزود: در راستای دانش افزایی و ارتقای بینش و بصیرت دینی و سیاسی اقشار تأثیرگذار منطقه، صد و شانزدهمین شماره هفته نامه خبری تحلیلی پنجره در بین فعّالان فرهنگی مرند توزیع شد.

وی تصریح کرد: این هفته نامه مشتمل بر یک ضمیمه 32 صفحه ای(سوسنگرد،کلید جنگ) و حاوی مطالب گوناگون سیاسی و اجتماعی از جمله بصیرت و وحدت در سایه ولایت، ذوالفقار علی در نیام، ورزش اخلاقی و اخلاق ورزشی است.

 

***
مدّاحان و شاعران مذهبی این شهرستان مرند به کنگره شعر عاشورایی استان آذربایجان شرقی اعزام شدند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، با هماهنگی های صورت گرفته و تمهید مقدّمات، مدّاحان و شاعران مذهبی شهرستان به کنگره شعر عاشورایی استان اعزام شدند که تعدادی از آنان، اشعار آئینی و مقالات تحقیقی به دبیرخانه این کنگره ارسال کرده بودند.


کنگره شعر عاشورایی آذربایجان شرقی با حضور شاعران مذهبی و نویسندگان استان های شمالغرب کشور در دو بخش "شعر- فارسی و ترکی با موضوع حضرت سیّدالشهداء(ع)، انصار بزرگوار آن حضرت و حوادث و وقایع مرتبط با نهضت حسینی و مقالات با موضوعات ظرفیّت های عاشورایی در بیداری اسلامی و جهانی، کاربردی کردن پیام های عاشورا در طول تاریخ،نگاهی به عاشورا در فضای مجازی و در تبریز برگزار شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 86618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha