وحدت میان حوزه و دانشگاه موجب انفکاک دیوار ساختگی میان علم و دین می شود

حیدری مقدم گفت: امیدواریم با وحدت میان حوزه و دانشگاه شاهد انفکاک دیوار ساختگی که میان علم و دین ایجاد شده است باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در همدان؛ «رشید حیدری مقدم»، امروز (سه شنبه ۲۶ آذر )  در مراسم نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت شهادت آیت الله دکتر مفتح گفت: با توجه به صحبت‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت حوزه علمیه استان؛ مقرر گردید تا همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله مفتح؛ مراسم گرامیداشت این شهید حوزه و دانشگاه یک سال در حوزه و یک سال در دانشگاه برگزار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود:برگزاری مراسم نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه و توجه به همگرایی که یکی از اهداف مهم و نشانه ای از تفکر والای شهید مفتح بود می‌تواند در وحدت میان این دو مجموعه علمی و به طور خاص در استان همدان که زادگاه ایشان است پررنگ تر نشان داده شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم برگزاری این مراسم در وحدت میان حوزه و دانشگاه اثرات بیشتری داشته باشد گفت: وحدت میان حوزه و دانشگاه از برکات خون شهدا و به طور ویژه تفکر و خون پاک آیت الله مفتح است.

حیدری مقدم با بیان اینکه باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم ابراز کرد: امیدواریم با وحدت میان حوزه و دانشگاه شاهد انفکاک دیوار ساختگی که میان علم و دین ایجاد شده است باشیم.

«محمد مهدی مفتح»، نیز در این مراسم گفت: این مراسم برای بزرگداشت یک خدمت گزار حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: دکتر مفتح زاده این شهر بود که مقدمات طلبگی را در مدرسه ایت الله آخوند همدان گذراند و در سن 15 سالگی جهت ادامه تحصیل راهی قم شد.

وی با اشاره به اینکه دکتر مفتح مدرس بزرگ حوزه و دانشگاه بود ادامه داد:ایشان در سن 51 سالگی در صحن دانشگاه به شهادت رسیدند و هرساله مراسمی برای بزرگداشت این شهید والا قدر در کشور و استان همدان که زادگاه ایشان است برگزار می‌شود.

مفتح ابراز کرد: وحدت حوزه و دانشگاه شاید یکی از مهمترین آرمان‌های انقلاب و امام خمینی(ره)قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود که با تربیت شهدا و عالمان برجسته ای همچون شهید بهشتی، مطهری و مفتح در تحقق این مهم گام برداشت.

وی ادامه داد: شهید مفتح در نهایت در صحن دانشگاه به مقام رفیع شهادت نایل شد و عمامه ایشان که سمبل وحدت حوزه و دانشگاه بود در دانشگاه به خون اغشته شد، اگر دو مجموعه حوزه و دانشگاه با یکدیگر وحدت داشته باشند اهداف کشور و به تبع استان به خوبی اجرایی می‌شود.

فرزند شهید مفتح با بیان اینکه امام(ره) به جد پیگیر وحدت حوزه و دانشگاه و شهید مفتح دنبال تحقق این مهم بود ابراز کرد: نحوه چگونگی وحدت میان این دو مجموعه علمی باید بررسی شده و مورد تحقیق قرار گیرد.

مفتح افزود: امیدواریم با حضور دکتر نمکی در پست وزارت بهداشت و شورای انقلاب فرهنگی به عنوان فردی با سبقه فرهنگی بالا هدف والای امام(ره) که همان وحودت حوزه و دانشگاه بود به خوبی محقق شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه آنقدر در انقلب مهم و بزرگ است که روز شهادت آیت الله مفتح به عنوان وحدت این دو مجموعه علمی نامگذاری شده است.

مفتح ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از مهمترین اهداف نقلاب باید همواره برای نسل‌های آینده باقی بماند تا آنها نیز پیگیر این مهم باشند و برگزاری این جلسات که در زنده نگاه داشتن آرمان‌های انقلاب و وحدتی که میان این دو باید حاصل شود باید استمرار داشته باشد.

کد خبر 869096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha