فرهنگ نقد باید جزو ساختاری و هویت بخشی دو نهاد دانشگاه و حوزه باشد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان گفت: فرهنگ نقد باید جزو ساختاری و هویت بخشی دو نهاد دانشگاه و حوزه باشد و تدوین معیارهای عام و قابل قبول علمی ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، کمال اوجاقلو در جلسه هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه ضمن نقد عملکرد دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، همکاری در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی با رعایت استقلال را از مصادیق وحدت حوزه و دانشگاه دانست و اظهار داشت: این همکاری نیاز به فضای اجتماعی و حاکمیت فرهنگ مناسب دارد.

 

وی به ویژگی‌های مهم فضای اجتماعی و فرهنگی مناسب اشاره کرد و افزود: حاکمیت بینش و نگرش آموزش و پژوهش مشارکتی، تفکر انتقادی، انتقاد پذیری، گفت‌وگو، پرسشگری، آزادی اندیشه و نهادینه شدن فرهنگ نقد از مهمترین این ویژگی‌ها است.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان ضمن تشریح چگونگی نهادینه شدن فرهنگ نقد گفت: فرهنگ نقد باید جزو ساختاری و هویت بخشی دو نهاد دانشگاه و حوزه باشد و تدوین معیارهای عام و قابل قبول علمی ضروری به نظر می‌رسد.

 

اوجاقلو ادامه داد: مشارکت در نقد باید یکی از الزامات حرفه‌ای مدرسان و اساتید شده و بستر نقد عادلانه برای هر دو نهاد باید فراهم شود.

 

وی ادامه داد: اعضاء بدون هیچ ترس و لرزی امکان نقد و دفاع از ایده‌ها و پاسخ گویی به نقد دیگران را داشته باشند.

کد خبر 870746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha