برخی به دنبال حذف نام جهاد در کشور هستند/ جنگ امروز، جنگ ایدئولوژی است

حجت‌الاسلام‌ برزگر ضمن هشدار نسبت به تلاش برخی گروه‌ها برای حذف نام جهاد در کشور گفت: جنگ امروز، جنگ ایدئولوژی و مکتبی در جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی برزگر» در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سومین شهید والامقام و مظلوم محراب، حضرت آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب شیرازی و شهید معظم دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس، شاهرخ ضرغام که به همت کانون نخبگان حامی اسلام ناب مرحوم حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) میبد در محل آستان مقدس امامزادگان سید کمال‌الدین و سید صدرالدین قنبر این شهرستان برگزار شد این شهدای معزز و شاخص را افرادی باعظمت و حقیقتاً بزرگ دانست.

وی بابیان اینکه جهاد اولین واژه‌ای است که در هنگام طرح نام شهید و مفهوم شهادت به ذهن انسان متبادر می‌شود؛ جهاد را یکی از مقدس‌ترین واژگان در دین مبین اسلام دانست و ابراز تأسف کرد: اصطلاح جهاد از سوی برخی از جریانات خاص طی سالیان اخیر با عنوان‌هایی مثل جنگ‌طلبی و یا اشاره به صلح آور بودن دین اسلام مورد هجمه و تخریب واقع‌شده است. این گروه‌های سیاسی به دنبال حذف نام جهاد اند و در دفاع از اندیشه خود می‌گویند که اگر جهاد در کشورمان برجسته شود، دنیا ما را به عنوان یک کشور و نظام جنگ‌طلب خواهد شناخت.

معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت حجت ابن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهرستان میبد با اشاره به اینکه باید تبیین و تشریح شود که آیا دنیا نیز صلح‌طلب است یا خیر گفت: به‌طور مثال اگر کشورهای جنگ‌طلب دنیا و نظام سلطه به گروهک‌های شبه‌نظامی مخرب در کشور افغانستان سلاح و مهمات ندهند این اتفاقات امروز رخ نمی‌دهد. البته لازم است که گفته شود ما در دین مبین اسلام اقدام به آغاز و تبادر به جنگ و درگیری نمی‌کنیم ولی اجازه نخواهیم داد که دیگران به خاک، دین و آیین مان تجاوز کنند.

وی با انتقاد از اینکه برخی از افراد و گروه‌ها ادعا دارند که اسلام صرفاً دین امضاء و صلح است؛ جهاد در راه خداوند متعال را یکی از بنیان‌های دین اسلام دانست و تصریح کرد: فردی در لباس مسئولیت می‌گوید که رسول گرامی اسلام (ص) با وجود خلف وعده کفار باز هم با آنان قرارداد عقد می‌کرد که ادعای نادرستی است. یهودیان در هنگام ورود پیامبر اکرم به مکه چند دسته بودند که پیامبر با همه آنان عهدنامه بست. آنان در بازه‌های زمانی مختلف، عهد خود را نقض کردند و پیامبر اکرم با گروهی که عهد خود را نقض کرد برخورد کرد نه اینکه عهدی جدید ببندد.

استاد حوزه علمیه به تأکیدات دین مبین اسلام به موضوع جهاد فی سبیل الله اشاره و عنوان کرد: با تأمل، تفکر و تدبر در آیه شریفه 120 از سوره مبارکه بقره می‌توان نتیجه گرفت که گفت‌وگو با دشمنان در یک صورت دارای حاصل و نتیجه است؛ زمانی که دشمن ما را از دین و آیین خودمان برگرداند. همچنین در آیه شریفه 12 از سوره مبارکه توبه نیز تصریح‌شده است که با سران جریان کفر بجنگید چراکه آن‌ها به هیچ عهد و پیمانی پای بند نیستند.

وی با اشاره به قرار گرفتن کشورمان در جنگی تمام‌عیار به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی گفت: روشنگری و تبیین مسائل در وضعیت فعلی برای قاطبه ملت حائز اهمیت است. در این جنگ تمام‌عیار باید آحاد و اقشار مختلف و گسترده مردم در کف صحنه باشند. البته لازم است گفته شود که در این شرایط نباید گرایش به چپ و راست سیاسی داشت بلکه باید ولایی بود و باید دل ما به حال اسلام، مسلمین، شهداء بسوزد.

کارشناس مذهبی؛ وضع جنگ اقتصادی علیه ملت ایران توسط دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای تحقق چند هدف دانست و با اشاره به اینکه باید بپذیریم که برخی از افراد و جریانات هنوز به صورت کامل درزمینهٔ مطالبه گری مسائل و مشکلات از مسئولین ورود نکرده‌اند اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندین سال است که اولویت کشور را مسئله اقتصاد می‌دانند ولی برخی از سیاسیون، حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را اولویت می‌دانند.

وی بابیان اینکه کشورهایی ازجمله هندوستان و پاکستان به فناوری هسته‌ای دست پیداکرده‌اند ولی به دلیل فقدان ایدئولوژی، رژیم آمریکا به این کشورها کاری ندارد اظهار داشت: جنگ امروز، جنگ ایدئولوژی و مکتبی در جهان است. هدف کوتاه مدت دشمن در جنگ اقتصادی؛ اسیدپاشی به چهره انقلاب اسلامی، ایجاد آشوب‌های خیابانی و نشان دادن چهره ملت شریف و قهرمان ایران به عنوان یک ملت گرسنه در دنیا است.

حجت‌الاسلام برزگر به استفاده از شرایط تحریم‌ها به عنوان یک فرصت ارزشمند اشاره و اذعان کرد: تحمیل جام زهر به ولی امر مسلمین، الحاق به برخی از کنوانسیون‌ها و نابودی نظام جمهوری اسلامی ازجمله اهداف میان‌مدت دشمنان در جنگ اقتصادی است و سرانجام برچیده شدن مکتب مقاومت در سراسر جهان هدف بلندمدت دشمن در این جنگ است.

معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت حجت ابن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهرستان میبد؛ همگان را به هوشیاری و مراقبت نسبت به جریان نفاق به عنوان یکی از لایه‌های دشمنی در جنگ علیه کشور توصیه کرد و با اشاره به اینکه عملیات خرابکاری اقتصادی همانند کمیاب شدن برخی از اجناس و کالاهای ضروری و لازمِ زندگی یکی از ابزارهای جنگ اقتصادی علیه ایران است ابراز کرد: تولید علم و دانش و پرورش نخبگان برجسته علمی ازجمله لایه‌های امیدبخش موجود در کشورمان محسوب می‌شود.

وی در پایان بابیان اینکه باید جریانات فکری که به دنبال ضربه به کشور، اقتصاد، آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی است را شناخت و آن‌ها را برای مردم تبیین کرد خاطرنشان کرد: راه برون‌رفت از تنگناهای اقتصادی و معیشتی فعلی؛ قطعاً اعتماد و اتکای به تولید داخلی است. بخشی از این موضوع حائز اهمیت به خود مردم برمی‌گردد که مردم باید در تهیه ملزومات و ابزارآلات زندگی از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

کد خبر 873902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha