تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه های جیرفت و علوم پزشکی جیرفت منعقد شد

دکتر اصغر مکارم، گفت: تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه های جیرفت و علوم پزشکی جیرفت منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری بین ۲ دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و دانشگاه جیرفت، نشست مشترک هیئت رئیسه این دانشگاه ها، برگزار شد.

دکتر «اصغر مکارم» در این نشست ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب (س) اُسوه شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم و طاغوت است، استوره ای که انسان‌های آزاده از صبر و ایثار ایشان درس می گیرند آنچه در مقاومت عاشورا به ما رسیده است را به کار می بندند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اهمیت تبادل نظر و همکاری دانشگاه ها در راستای توسعه و پیشرفت منطقه افزود: ضرورت برنامه ریزی در زمینه اقدامات مشترک از این جهت است که این ۲ دانشگاه در حوزه آموزش، پژوهش و درمان مکمل یکدیگر هستند و اگر از پتانسیل های موجود استفاده نکنیم بخشی از کار ناقص خواهد بود.


وی ضمن تأکید بر هم پوشانی ۲ دانشگاه و تقویت نقاط قوت یکدیگر تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع اگر اصل بر همکاری و تعامل باشد در بسیاری موارد می توان صرفه جوئی کرد و از هدر رفتن، منابع جلوگیری کرد.


دکتر مکارم با اشاره بر ضرورت تحقق این همکاری ها برای رفع نیازمندی های مردم منطقه عنوان داشت: با توجه به ظرفیت وسیعی که در ۲ دانشگاه وجود دارد و جنوب کرمان منطقه ای است که در بسیاری از نیازهای کشور را پاسخگوست این فضای مشترک در اختیار ما قرار دارد که اگر استفاده نشود بخشی از کار ما ناقص می شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این که در حوزه های سلامت آب، تغذیه، ریزگردها و غیره امکان همکاری مشترک وجود دارد، خاطرنشان کرد: از ظرفیت هیئت علمی پویا، توانمند سایر ظرفیت های و امکانات مشترک دانشگاه ها باید برای تولید علم و ارائه راه حل برای نیازهای جامعه استفاده شود.

 


وی با اشاره به این که دانشگاه محل تمرین کار تیمی است و نباید بهانه ای برای همکاری مشترک وجود داشته باشد اظهار داشت: اقدامات پژوهشی در مجلات علمی چاپ شود امتیازی برای هیئت علمی است اما نباید اقدامات محدود به این موارد شود.

دکتر مکارم به جایگاه دانشگاه ها در انسان سازی و تربیت نیروی مورد نیاز آینده کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت مسائل اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه انجام اقدامات پژوهشی در این راستا می‌تواند گام مهمی در توسعه و پیشرفت منطقه باشد.

وی با بیان این مطلب جنوب کرمان قطب کشاورزی است و محصولات تولید منطقه باید مهر تأییدی داشته باشد افزود: این اقدامی مهم و ارزشمند برای معرفی و تأیید تولیدات منطقه است که هرچند کاری دشوار است اما باید نخستین گام ها را در این زمینه برداریم.

دکتر مکارم با اشاره به این که برگزاری همایش مشترک سلامت و کشاورزی با مشارکت ۲ دانشگاه اقدامی لازم برای معرفی ظرفیت های منطقه است خاطرنشان کرد: حوزه های فرهنگی و دانشجویی، پژوهشی، غذا و دارو و ریزگردها اولویت های همکاری ۲ دانشگاه است که باید کمیته های آن تشکیل شود.

 

کد خبر 874844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha