جریان سازی درست در خبر و خبرنگاری ضروری است

شمشادی با تاکید بر ضرورت توجه به جریان سازی درست در خبر و خبرنگاری، گفت: در جبهه سوریه و عراق، جنگ رسانه ای وجود دارد و با بکارگیری خبرنگاران بحران فعال و با تجربه می توان تاثیرگذارتر بود.

«حسن شمشادی»، در حاشیه تجمع حماسه بزرگ ۹ دی شهرستان قائمشهر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: خبر و خبرنگاری، سابقه اش به یک و دو سال اخیر و شرایط حساس کنونی نیست.

 

خبرنگار جبهه مقاومت در سوریه و عراق اظهار کرد: آنچه که در کربلا و عاشورا، پیش آمد اگر روایتگری و خبررسانی حضرت زینب (سلام الله علیها) نبود بدون تردید هیچ خاطره و نامی از امام حسین (علیه السلام)نداشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه سینه به سینه نقل خبر از صدر اسلام تاکنون بوده‌، افزود: با توجه به اینترنت، تجهیزات ماهواره ای، شبکه های مجازی، نقل خبر و اطلاع رسانی و انتشار آن، بیش از پیش مهم شده است.

 

شمشادی بیان کرد: سابقه خبر و خبرنگاری برای ما چندین سال و قرن است و با شکل جدید باید پا در رکاب انقلاب، امام، ولایت، رهبر و حامی خون شهدا باشیم که جهت تحقق این مهم باید مسلح به تاکتیک و تکنیک روز، ابزار، شناخت رقیب، شناخت تاکتیک رقیب و شیوه هایی که در جنگ رسانه ای بکار می رود، حضور فعال داشته باشیم.

 

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند که جنگ نرم گسترده‌ای وجود دارد که باید به تولید محتوا، جریان سازی که شکل گرفته و شکل می گیرد، توجه شود.

 

شمشادی گفت: دشمنان، روز به روز، خود را مسلح تر می کنند و ما نباید عقب بمانیم و هر کس در جایگاه خویش باید علم، آگاهی و سواد در زمینه های رسانه، تحلیل و تاثیرگذار تر باشد

 

وی اظهار کرد: وظیفه ما ارتقای سطح خبر و تأثیرگذاری آن در شهر، استان، منطقه، کشور، اسلام، مسلمانان و شیعیان است تا زمینه ساز آگاهی رساندن مردم، بصیرت مردم برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه و الشریف) شویم.

 

شمشادی بیان کرد: در جبهه سوریه و عراق، جنگ رسانه ای است و خبرنگاران بحران که فعال هستند و با تجربه بیشتر، تاثیرگذار بیشتری دارند.

 

وی ابراز کرد: مقابل ما، دشمنان با ابزار مهم رسانه، سرمایه‌گذاری، آموزش، تجهیزات بیشتر و آموزش زیاد کار می کنند و این طرف به نسبت و مقایسه به روبرو، تعداد، تجهیزات، آموزش کمتر و به روز نیستیم و از سیستم آزمون و خطا، استفاده می کنیم که کاری بشود یا نشود و جریان سازی را خوب، انجام نمی دهیم.

 

شمشادی گفت: در هشت و ۹ ساله گذشته در جبهه مقاومت سوریه و عراق، کم نگذاشتیم که خیلی ها، جانباز و شهید برای اطلاع رسانی درست از جبهه مقاومت شدند و باید  نواقص و کمبودها را برطرف کنیم.

 

وی اظهار کرد: با آموزش، بهره گیری از تجربه دیگران با ابزارهای نوین رسانه در جبهه مقابل در جنگ نرم و اطلاع رسانی، می‌توان دشمن را شکست داد.

 

شمشادی بیان کرد: مطالعه، شناسایی نقاط ضعف خود، مقایسه با دیگران، استفاده از تاکتیک جدید، بهره گیری از تجربیات دیگران و ... می‌توان یک خبرنگار موفق بود و هیچ کسی بدون تلاش به جایی نمی‌رسد.

به گزارش شبستان، تجمع حماسه بزرگ ۹ دی شهرستان قائمشهر، شامگاه (سه شنبه ۱۰ دی) با حضور مسئولان نظیر سرهنگ «حسین علیزاده»، فرمانده سپاه ناحیه قائمشهر و  اقشار مختلف مردم در حسینیه عاشقان ثارالله (علیه السلام) این شهر در جوار پنج شهید گمنام برگزار شد.

کد خبر 874934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha