«بنیامین» نماد استعداد هنری جوانان کاشان و آران و بیدگل/ انیمیشنی که ۳ میلیاردی شد

انیمیشن سینمایی بنیامین کاری تولیدی توسط جمعی از جوانان ارزشی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در موسسه پویانمایی «آینده‌نگار» پس از ۷ هفته نمایش در سینماهای کشور با حفظ رده پنجم فروش هفتگی توانست به فروش ۳ میلیارد تومانی دست یابد.

خبرگزاری شبستان-شمال استان اصفهان، روح الله باقری؛ انیمیشن سینمایی «بنیامین» به تهیه‌کنندگی «مصطفی حسن‌آبادی» و کارگردانی «محسن عنایتی»، کاری تولیدی توسط جمعی از جوانان ارزشی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در موسسه پویانمایی «آینده‌نگار» است.

 

این انیمیشن سینمایی که نماد استعداد و توانمندی هنری جوانان کاشان و آران و بیدگل است که علیرغم محدودیت امکانات توانسته اند محصولی درخور بر روی پرده سینما به نمایش بگذارند، با استقبال خوب خانواده ها عنوان سومین انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای ایران را تا این لحظه به خود اختصاص داده است.

 

 

 

بنیامین به عنوان نخستین اثر پویانمایی سال ۹۸ سینمای ایران بر روی پرده سینما رفت و پس از  ۷ هفته نمایش در سینماهای کشور با وجود اضافه شدن فیلم های جدید به چرخه اکران، با حفظ رده پنجم فروش هفتگی توانسته است به باشگاه سه میلیاردی های سینمای کشور بپیوندد.

 

این فیلم سال گذشته به سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر راه یافت و دیپلم افتخار بهترین پویانمایی سی و دومین جشنواره بین الملی فیلم کودک و نوجوان را کسب کرد.

 

فیلم سینمایی بنیامین برشی از زندگی مردم قوم بنی اسرائیل در مصر باستان است. داستان پسربچه ای به نام بنیامین که برای نجات جان مادرش از دست سربازان فرعون مجبور به سفر می شود که در این سفر اتفاقات خطرناکی برای او رقم می خورد که منجر به تغییر نگرش و دیدگاه او نسبت به جامعه می گردد.

 

 

داستان بنیامین از جایی شروع می‌شود که سربازان کاخ فرعون مادر بنیامین را با خود به اسارت برده و بنیامین تصمیم می‌گیرد که به توصیه یکی از پیرمردان شهر، به معدن سنگ برود و چیز با ارزشی پیدا کند تا آن را در قبال مادرش با فرعون معامله کند.

 

معدن سنگ جایی است که به گفته مردم شهر، انسان‌ها در آنجا آنقدر کار می‌کنند تا در نهایت مرده و در همان معدن سوزانده می‌شوند؛ بنیامین و آشر بدون ترس و واهمه از این شایعه ها تصمیم می‌گیرند که به این معدن رفته تا بتوانند قدمی برای نجات مادر بنیامین بردارند.

 

در خلاصه داستان «بنیامین» آمده است: «خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر.»

 

اکران «بنیامین» در سینماهای سراسر کشور همچنان ادامه دارد.  این فیلم در سینما بهمن کاشان و سینما سیار(فرهنگ) آران و بیدگل همچنان پذیرای علاقه مندان است.

 

از میان انیمیشن‌های اکران شده تاکنون تنها «فیلشاه»، «شاهزاده روم»، «بنیامین» توانستند فروشی بیش از سه میلیارد تومان در گیشه سینماهای کشور داشته باشند./

 

کد خبر 875583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha