کانون‌های مساجد یک اداره ارشاد کوچک در محلات هستند

حجت‌الاسلام خدایاری گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در محلات به عنوان ارشاد کوچکی برای هدایت در محور مساجد تشکیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر خدایاری» اظهارکرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در محلات بعنوان ارشاد کوچکی برای هدایت در محور مساجد تشکیل شده‌اند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: بیشتر ارتباط این کانون ها با نونهالان و نوجوانان است و به رشد و بالندگی این قشر کمک شایانی می‌کنند.

 

 

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان ما از اهمیت قابل توجه‌ای برخوردارند،گفت: کانون‌های مساجد فرصتی مغتنم برای مدیران فرهنگی فراهم کرده است و در سایه این کانون‌ها، امروز مسجد که به عنوان یک پایگاه ارزشی در جوامع اسلامی شناخته می‌شود، در اختیار ماست و ما باید از این تریبون برای اشاعه فرهنگ استفاده کنیم.

 

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی اذعان کرد: در مساجدی که پایگاه‌های بسیج وجود ندارد  کانون های فرهنگی هنری می توانند مسیر جدیدی برای ارائه خدمات فرهنگی در جهت رشد و شکوفایی افراد  باشند.

 

 

 

وی ادامه داد: کانون‌های مساجد در مناطق دور افتاده استان می‌توانند صدای رسای فرهنگ و هنر باشند.

 

 

 

حجت‌الاسلام خدایاری عنوان‌کرد: بالغ بر ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور وجود دارد و فهما می‌تواند طرحی برای توزیع عادلانه امتیازات بین کانون‌ها بوده و عدالت نسبی را اجرا کند.

 

 

 

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: امتیازات باید متناسب با بودجه ها باشد. آسیب شناسی کانون‌ها نیز مهم است و براساس بیشترین فعالیت، فعال‌ترین کانون مستعد بیشترین اعتبارات است.

 

 

 

حجت‌الاسلام خدایاری ادامه داد: کانون‌های الگو باید معرفی شده و مبنایی برای شکل‌دهی سایر کانونها باشند.

 

 

 

دبیر شورای هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در ادامه با اشاره به ارتباط کانون ها با امام جماعت مساجد گفت: کانون ها در بطن مسجد و ارتباط با مساجد شکل می‌گیرد و در این راستا اساس و روح مساجد، امامان جماعات هستند.

 

 

 

حجت الاسلام خدایاری خاطرنشان‌کرد: بهره‌مند شدن مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از الگوهای برتر شناخته شده در این رویداد یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود.

 

 

منبع: خبرگزاری روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور

کد خبر 879902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha