۱۲۰ عضو کانون انصارالحسین به رویداد ملی «فهما» پیوستند/ ثبت ایده «اعتکاف علمی» دانش آموزان

مساح با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ عضو کانون فرهنگی هنری انصارالحسین بیرجند به طرح «فهما» پیوستند، گفت: «اعتکاف علمی» دانش آموزان به منظور تقویت سطح علمی آنان در حال برگزاری است.

«حمید مساح» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری انصارالحسین مسجد امام حسین علیه السلام بیرجند سال 1387 راه‌اندازی شده است، گفت: تاکنون 120 نفر از اعضای این کانون با ورود به سامانه بچه‌های مسجد به روداد ملی «فهما» پیوسته اند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحسین بیرجند با بیان اینکه طرح ملی «فهما» (فرهنگ و هنر مساجد ایران) در قالب شاخص‌های هشت گانه با هدف ارزیابی و رتبه‌بندی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرایی شده است، گفت: با ثبت فعالیت‌های قرآنی، هنر متعالی، کتاب و کتابخوانی، مناسبت های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، غنی سازی اوقات فراغت و خلاقیت و نوآوری موفق به کسب 4 هزار امتیاز شده ایم.

 

مساح از ثبت ایده «اعتکاف علمی» کانون فرهنگی و هنری انصارالحسین بیرجند در سامانه فهما خبر داد و افزود: در این راستا پنج شنبه ها از ساعت 8 صبح تا اذان ظهر کلاس های تقویتی و رفع اشکال دروس ابتدایی و متوسطه اول در حال برگزاری است و 100 نفر از نوجوانان در این کلاس های تقویت شرکت دارند.

 

وی با بیان اینکه سومین یادواره 115 شهید مسجد امام حسین(ع) نیمه دوم بهمن ماه برگزار می شود، ادامه داد: همچنین مراسم اعتکاف دهه آخر اسفندماه نیز در این مسجد برگزار خواهد شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحسین بیرجند افزود: نمایش فیلم، گردهمایی بسیجیان، گرامیداشت 22 بهمن و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر است.

 

مساح بیان کرد: در حال حاضر کتابخانه مخزن دار با یک هزار و 500 جلد و کتابخانه قفسه باز در داخل شبستان مسجد نیز با پنج هزار جلد در این کانون فرهنگی و هنری دایر است.

 

گفتنی است، نظر به درخواست های گسترده مدیران کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور، رویداد ملی فهما ۹ روز دیگر تمدید شد (پیش از این ۲۵ دی ماه به عنوان آخرین روز اعلام شده بود) و دریافت آخرین خروجی از سامانه به عنوان اولین مرحله از مراحل ارزیابی کانون ها(ارزیابی سیستمی و سامانه ایی) به ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۴ بهمن ۹۸ موکول شد.

کد خبر 880919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha