همزمانی جشنواره فیلم و تئاتر فجر به خاطر محدودیت تقویمی است

دبیر جشنواره تئاتر فجر گفت: همزمانی جشنواره فیلم و تئاتر فجر تنها به خاطر محدوریت های تقویمی است. روزهای پیش از جشنواره با شهادت حضرت فاطمه(س) همزمان است و روزهای پس از آن به روزهای انتخابات نزدیک می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رسانه ای سی و هشتمین جشنواره تاتر فجر ظهر امروز یک شنبه 6 بهمن در سالن جلسات مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. در این نشست «شهرام کرمی» مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی و «نادر برهانی مرند» دبیر این دوره از جشنواره به پرسش های مطرح شده از سوی اهالی رسانه پاسخ گفتند.



کرمی در پاسخ به پرسشی درباره تبعات لغو حضور تعدادی از گروه های مهم تاتری خارجی در بخش بین الملل سی و هشتمین جشنواره تاتر فجر، گفت: ما پیش از حضور این گروه ها در ایران هزینه ای پرداخت نکرده ایم، البته همه تفاهم های لازم با گروه های خارجی برای حضور آن ها در ایران صورت گرفته بود و حتی همکاری ویژه ای از سوی وزارت خارجه داشتیم.

 

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی گفت: آن چه در این میان اهمیت دارد تاثیر فضای داخل کشور بر دیدگاه میهمانان خارجی تاتر فجر است به طوری که مثلا در نامه انصراف گروه باربا به تماس هایی از داخل ایران برای منصرف کردن آن ها برای حضور در جشنواره اشاره شده است.

 

نادر برهانی مرند نیز در پاسخ به پرسشی درباره علت همزمانی جشنواره تاتر و فیلم فجر گفت:همزمانی این دو جشنواره در دوره سی و هشتم تنها به خاطر محدوریت های تقویمی ما است. روزهای پیش از جشنواره با شهادت حضرت فاطمه(س) همزمان است و روزهای پس از آن به روزهای انتخابات مجلس نزدیک می شود.

 

وی درباره حمایت مالی شهرداری و سایر نهادها از جشنواره تئاتر فجر نیز گفت: شهرداری مناطق شش، یازده و دوازده از جهات غیرمالی همراهی خوبی با ما داشتند اما در حال حاضر شهرداری تهران نه تنها به تاتر فجر کمک نمی کند بلکه سالن های خانه هنرمندان هم برای همکاری با ما قرارداد بستند.

 

دبیر جشنواره تاتر فجر همچنین در پاسخ به پرسشی درباره گروه های استانی حاضر در این دوره جشنواره، گفت: گروه های استانی  امسال از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و با توجه به لغو حضور چند گروه میهمان خارجی امکان حمایت مالی بیشتر از آن ها فراهم شده است. 

کد خبر 885719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha