سهمیه بندی  طلاق تاثیری در کاهش آن  ندارد

ابهری بابیان اینکه سهمیه بندی طلاق تاثیری درکاهش آن ندارد گفت: متاسفانه در میان تمام راهکارها، سهمیه بندی در نظر گرفته شده و بر اساس۴۰ سال تجربه این جانب در آسیب های اجتماعی، هیچ تاثیری در کاهش طلاق نخواهد داشت فقط مسیرهای غیر قانونی باز می شود.

«مجید ابهری »در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان در خصوص سهمیه بندی طلاق گفت: سهمیه بندی طلاق موجب کاهش آمار آن نخواهد شد، دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در مورد افزایش طلاق و دستور ایشان مبنی بر کاهش آن، یافتن راهکارهها و ایجاد ساز و کارهای اساسی در کاهش آمار طلاق بوده، یعنی حل مساله بیکاری، تورم و فقدان مهارت های زندگی در این زمینه مورد توجه قرار گیرند.

 

این آسیب شناس اجتماعی اظهار کرد: متاسفانه در میان تمام راهکارها، سهمیه بندی در نظر گرفته شده و بر اساس ۴۰ سال تجربه این جانب در آسیب های اجتماعی، هیچ تاثیری در کاهش طلاق نخواهد داشت بلکه مسیرهای غیر قانونی و تقلب  بیشتر از گذشته باز خواهند شد.

 

وی با اشاره به تبعات سهمیه بندی طلاق تصریح کرد: افزایش طلاق های عاطفی، جدایی های مخفی، رد و بدل شدن پول های کلان برای جابه جایی سهمیه از جمله روش هایی است که در صورت اجرای این قانون ظاهر خواهند شد.

 

ابهری افزود: در بسیاری از موارد قبل از آغاز یک قانون و اجرای راهکار، روش های گریز و تقلب آن کشف و کابردی می شود.

 

این آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه کاهش طلاق بسترهای رفتاری و اجتماعی خاص خود را دارد خاطر نشان کرد: اشتغال زایی و کارآفرینی، ارائه مسکن رایگان یا ارزان قیمت همچنین اجرای برنامه های مشاوره رایگان قبل، حین و بعد از ازدواج همراه با آموزش مهارت های زندگی، اهرم های کاهش طلاق  می باشند که باید مورد توجه قرا گیرند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه  تبعات طلاق توافقی کمتر از این شیوه ها است تصریح کرد: امروزه برای جلوگیری از اتلاف وقت اغلب طلاق ها توافقی هستند.90 درصد از کسانی که اقدام به طلاق توافقی می کنند، مدتی بین شش ماه تا یک سال در طلاق روانی به سر می برند، یعنی بستر خود را جدا ساخته یا در خانه های جداگانه زندگی می کنند و اگر در زیر یک سقف هم باشند، هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر ندارند.

 

وی اظهار کرد: در دادگاههای ما مشاوران خانواده گذاشته شده که به استناد گزارش های رسیده با مبلغی ناچیز عدم سازگاری را تایید و زمینه طلاق را فراهم می کنند ، به نظر می رسد افزایش تعداد طلاق های عاطفی و رسمی در جامعه ایران به مرزی از هشدار رسیده است که تنها با ابزار مهریه مرتفع نخواهد شد.

 

وی با تاکید بر افزایش آمار دختران مجرد و آماده ازدواج، دلایل مختلفی مثل مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی، اشتغال؛ گرانی مسکن و حس عدم مسئولیت پذیری پسران از نظر رفتاری را از موانع اصلی ازدواج خواند.

کد خبر 887612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha