ناایمنی عاطفی در کمین فرزندان طلاق

زهرا شومالی با بیان اینکه خانواده در جدایی و طلاق پایان نمی پذیرد، گفت: والدین بعد از طلاق هم باید در نقش و جایگاه پدر و مادری خود باقی بمانند.

«زهرا شومالی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، با بیان اینکه ‏‪‬‏ناایمنی عاطفی یکی دیگر از آسیب‌هایی است که ممکن برای کودکان طلاق اتفاق بیفتد گفت: بسیاری از فرزندان طلاق، زندگی ای را تجربه می کنند که خود سهمی در انتخاب آن نداشته اند و جدایی هر یک از والدین صدمه فراوانی بر روان آنها داشته است که تاثیر آن تا دوران تحصیل، ازدواج و حتی تا پایان عمر باقی خواهد ماند‬.


این کارشناس ارشد مشاوره اظهار داشت: خانواده به عنوان یک واحد عاطفی در جدایی و طلاق خاتمه نمی پذیرد؛ بلکه ساختارش باز سازی می شود و زمانی فرا می رسد که والدین دو واحد خانوادگی جدا هستند که با فرزندان مشترک شان به هم پیوند خورده‌اند.


شومالی خاطر نشان کرد: والدین باید بعد از طلاق  به خود یاد آوری کنند که در نقش پدری و مادری خود باقی بمانند و اجازه ندهند که دیگر احساسات به بحث های فرزند پروری وارد شوند.


وی با بیان اینکه والدین با برخی تکنیک ها می توانند عواقب کوتاه مدت و بلند مدت طلاق را برای کودکان به حداقل برسانند  ابراز داشت: طلاق روی ناسازگاری کودکان اثر می گذارد بنابراین نباید در طلاق کودک را وسط قرار دهند، بلکه باید روابط سالم با فرزند را حفظ کرده و به آنها توجه بیشتری داشته باشند و او را از لحاظ روحی و عاطفی توانمند سازند .


این مشاور خانواده ادامه داد: والدین باید بدانند در هر شرایطی در قبال فرزندان مسئول هستند تا در آینده انسان سالم و قوی تحویل جامعه دهند.


 وی با تاکید براینکه والدین باید به آنها آموزش های حل مسئله و توانمند سازی در برابر چالش های زندگی را بیاموزند تا از آسیبهای اجتماعی در امان باشند متذکر شد: برای رسیدن به این هدف  والدین باید مرتب جلسه مشترک بگذارند و درباره مشکلات فرزندان خود بحث و گفتگو کنند، تا کمتر دچار تحولات درونی همچون اظطراب و افسردگی شوند.

 

 

کد خبر 888773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha