فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را در کانون های مساجد ترویج دهیم

حجت الاسلام بیرم وند بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در کانون های مساجد تاکید کرد و گفت: پایین بودن سطح مطالعه در کشور ناشی از نا آشنایی و عادت نداشتن به مطالعه از دوران کودکی است.

«حجت الاسلام علی بیرم وند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به سخنان امام علی (ع) در رابطه با اهمیت کتابخوانی و مطالعه اظهار کرد: کتاب دریچه ای به سوی جهان شگفت انگیز علم و معرفت و مطالعه راهی بسیار ساده و عملی برای پرورش استعداد های خدادادی انسان است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری روح الله مسجد امام خمینی (ره) اندیمشک با بیان اینکه مطالعه گنجی است که نمی توان آن را با زور به کودک تحمیل کرد ولی باید او را در یافتن راهی که برایش نتایج مفید و ماندگار دارد آشنا کنیم افزود: پایین بودن سطح مطالعه در کشور ناشی از نا آشنایی و عادت نداشتن به مطالعه از دوران کودکی است.

 

وی با اشاره به اینکه این کانون جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه هایی را در دستور کار خود و کلیه اعضای شورای کانون قرار داده است اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب، توسعه و گسترش فضای مناسب برای مطالعه، قصه گویی و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان، تشویق دانش آموزان به نوشتن انواع تحقیق و برگزاری مسابقه کتابخوانی از جمله اقدامات کانون فرهنگی هنری روح الله اندیمشک در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند.

 

حجت الاسلام بیرم وند تصریح کرد: اگر بخواهیم کتاب و کتابخوانی را در بین قشرهای مختلف جامعه گسترش دهیم باید به این مسئله به عنوان یک فرآیند درازمدت توجه کنیم که از کتاب و کتابخوانی تنها برای پر کردن اوقات فراغت استفاده نشود.

 

وی از استقبال و حضور پرشور نسل جوان در مراسمات ایام فاطمیه ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: همزمان با این ایام کتاب فضائل و کرامات امام حسن مجتبی (ع) به قلم «علی کاکی» به جوانان و نمازگزاران اهدا و در پایان ایام فاطمیه به سه نفر اول که بیشترین امتیاز را در آزمون این کتاب کسب کردند، جوایزی اهدا شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری روح الله اندیمشک یادآور شد: علی کاکی مسئولیت جذب و ساماندهی این کانون را بر عهده دارد و تاکنون کتاب هایی از جمله «برکات زیارت سالار شهیدان»، «فضائل و کرامات امام حسن مجتبی (ع) از کودکی تا شهادت» و «بررسی سر فصل های از اقتصاد مقاومتی از منظر مقام معظم رهبری» را به چاپ رسانده است.

 

کد خبر 889118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha