سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در ۲۲ استان اجرا می شود

جواهریان با اشاره به رتبه دوم گیلان در انتصاب مدیران زن گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در ۲۲ استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «زهرا جواهریان» امروز (دوشنبه،۱۴ بهمن) در شورای برنامه ریزی استان گیلان در سالن اجتماعات استانداری اظهارکرد: سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده یکی از اهم برنامه‌های است که دنبال می‌شود.

 

معاون امور برنامه‌ریزی و هماهنگی امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه این سند در  ۲۲ استان اجرا می‌شود گفت: عدالت اجتماعی یکی از مهمترین اهداف این سند شمرده می‌شود و توانمندسازی بانوان، عدالت جنسیتی و توجه به امور بانوان از اهم برنامه‌های این سند است.

 

وی با بیان اینکه با وجود تمام آموزش‌ها هنوز شاهد تفاوت‌هایی هستیم افزود: بر اساس این سند، اطلس بانوان هر استان با توجه به شناسایی و ارزیابی وضع موجود تهیه شده است.

 

جواهریان بر لزوم اجرای سند در کشور و کتابخانه‌ای نبودن آن تاکید و تصریح کرد: با توجه به شاخص‌ها، اهداف کمی و کیفی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی و تخصصی در استان و با نظارت ملی امیدواریم این سند با موفقیت در گیلان اجرا شود.

 

وی با اشاره به رتبه ۹ گیلان در طلاق اظهار کرد: گیلان رتبه دوم کشوری در انتصاب مدیران زن، چهارم کشوری در تعداد دانشجویان زن و رتبه یک کشور در بیمه‌شدگان زن را داراست.

کد خبر 889270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha