انجام گناه و فعل حرام لذت مناجات با خدا را از بین می‌برد

حجت‌الاسلام مطلبی با بیان‌اینکه انجام گناه و فعل حرام لذت مناجات و ذکر با خدا را از بین می‌برد، گفت: اثر دیگر گناه از بین بردن رزق در ابعاد مادی و معنوی است.

به گزار‌ش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدعلی مطلبی» امروز (شنبه، ۱۹ بهمن) در جمع طلاب حوزه با اشاره به اولین خطبه نهج‌البلاغه گفت: امیرمومنان امام علی(ع) در این خطبه شریف فرمودند: هیچ زمانی خداوند ظلم را برای بندگان خود روا نداشته است.

 

مدیر حوزه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران با بیان اینکه همه پیامبران بشارت نبوت پیامبر اسلام(ص) را داده بودند، تصریح کرد: برای هر پیامبری تمام شرایط رسالت فراهم نبود بلکه با سختی‌های فراوان می‌توانستند مردم را به سوی خدا جذب کنند.

 

وی ادامه داد: زحمت هدایت مردم از ابتدا به دوش پیامبران و بعد به عهده امامان معصوم(ع) قرار گرفت اما اکنون در عصر غیبت کبری این وظایف توسط علماء انجام می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه حجت بن الحسن(عج) بیان کرد: در گذشته تنها مجله‌ای که به چاپ می‌رسید با نام مجله‌ اسلامی منتشر شده بود که قریب به ۴۰ نفر در انتشار آن تلاش می‌کردند ولی در زمان فعلی نسبت به گذشته ابزار خدمت به مردم به ویژه علاقمندان به دین بسیار گسترش پیدا کرده لذا به راحتی می‌توان نکات اخلاقی و دستوری منتخب در دین را برای دوستان حتی از طریق تلفن همراه ارسال کرد.

 

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی آیت‌اللهی درباره اهمیت دعا گفت: دعا حالتی است که در موارد سختی و آسانی زندگی بدان تمسک می‌شود و سبب دوری انسان از تکبر و خودبینی در مقابل عظمت خداوند متعال خواهد شد.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: دعا سیره دائمی امامان معصوم(ع) به خصوص حضرت امیرمومنان امام علی(ع) بود ایشان در عبارتی فرمودند: خدایا پناه می‌برم به تو از هر‌ معصیتی که سبب نابودی دنیا و آخرت انسان می‌شود.

 

وی افزود: اولین راه برای ایجاد گمراهی و فساد در زندگی کوچک شمردن گناه و عامل دیگر حلال دانستن حرام الهی است؛ که این مورد اخیر را شما طلاب عزیزی که در حجره هستید توجه ویژه داشته باشید زیرا در مواقعی که دوستان شما وسایلی را برای خود تدارک دیده‌اند نباید به عناوین مختلف بدان تصرفی کرد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اولین اثر بی توجهی به حرام‌های الهی کم شدن روزی در انواع روحی و جسمی است، ابراز کرد: اثر دیگر بی‌اعتنایی به حرام ساقط شدن لذت مناجات و ذکر با خدا است ذکری که حال گناه‌آلود مانع آن شده است؛ بنابر این، انسان برای کسب حالت روحانی معنوی باید تصمیم به ترک گناه بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: از جمله گناهان کبیره غیبت، تهمت و با اشاره‌ و کنایه‌ و تمسخر در‌ بین مردم صحبت کردن، است که شخص به واسطه همین افعال پلید رزق و روزی خود را نابود می‌کند؛ در اسلام گفته شده تحقیر مومن به هر شکلی حرام است.

 

کد خبر 891620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha