باید از ظرفیت فضای مجازی برای انتقال ارزش های دینی استفاده کنیم

اسماعیلی گفت: باید از فضای مجازی برای انتقال ارزش های دینی و معرفتی خود استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی که امروز (شنبه ۲۶ بهمن) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین مفتخر است امروز علاوه بر شمیم معطر فاطمی، بوی یاس نبوی و شمیم معطر رضوی را هم در دل خود جای داده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: از همه کسانی که ما را در برگزاری این جشنواره یاری کردند، تشکر می کنیم و امسال تغییر رویکردی را در جشنواره شاهد بودیم.

 

وی عنوان کرد: در سال های گذشته فقط به نرم افزارها و خود رسانه های رضوی در جشنواره رسانه های دیجیتال پرداخته می شد ولی با توجه به اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی، تغییر رویکرد را در جشنواره امسال داشتیم به طوری که تولید محتوا در فضای مجازی را مورد توجه قرار دادیم تا بستری برای تولید فعالیت ها و تولیدات هنری فراهم شود.

 

اسماعیلی اعلام کرد: امسال ۳ هزار و ۳۸۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رسید که قابل قیاس با دوره های گذشته نیست چراکه فضای مجازی گسترده است و باید حضور فعالانه در این فضا داشته باشیم.

 

وی تأکید کرد: البته ۳ تا ۴ هزار اثر جوابگوی فضای مجازی نیست و باید به سمت تولیدات گسترده در این حوزه برویم و این جشنواره می خواهد بستری را برای این موضوع فراهم کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین توضیح داد: خوشبختانه از ۲۹ استان کشور در جشنواره ملی رسانه های دیجیتال اثر داشتیم که بیشترین آثار در حوزه عکس، عکس نوشته و ویدئو کلیپ بود و بیشترین موضوع هم در خصوص فرهنگ منور رضوی، احادیث رضوی و زیارت امام رضا (ع) بود.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این جشنواره نقطه آغازی برای نهضت تولید محتوا در فضای مجازی با استفاده از معارف دینی و فرهنگ رضوی باشد و ان شاالله از فضای مجازی برای انتقال ارزش های دینی و معرفتی خود استفاده کنیم.

 

کد خبر 894193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha