۲  هزار بطری محلول ضدعفونی کننده در خراسان جنوبی توزیع می شود

آهنی گفت: ۲ هزار بطری محلول مایع ضدعفونی کننده دست امروز (۸ اسفند) در سطح داروخانه‌های خراسان جنوبی توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا آهنی» امروز (8 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم برای پیشگیری از ابتلا به خرید ماسک های پزشکی روی آورده اند که این امر سبب کمبود و نیز گرانی این محصول بهداشتی شده است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر بر اساس بخش نامه وزارت بهداشت، تمامی تولید کنندگان و عرضه کنندگان ماسک موظف هستند تا اطلاع ثانوی ۱۰۰ درصد ماسک های تولید خود را اعم از فیلتردار، بدون فیلتر، کش دار و بند دار را به هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه‌ بیماران تحویل دهند و هر نوع خرید و فروش ماسک از سوی داروخانه ها نیز ممنوع است.

 

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک برای همه مردم الزامی نیست بلکه پزشکان، پرستاران و کادر بهداشتی و درمانی که با بیماران در ارتباط هستند و خود بیماران تنفسی باید از ماسک استفاده کنند.

 

آهنی با اشاره به اینکه محلول های ضد عفونی کننده به دو دوسته ضد عفونی‌کننده های دست و ضد عفونی کننده های سطوح تقسیم می شوند، افزود: در مورد ضد عفونی‌کننده های سطوح اکنون نیز با وجود افزایش تقاضا کمبود جدی وجود ندارد اما در مورد محلول ها و ژل های ضدعفونی‌کننده دست است که به علت تقاضای شدید مردم بعد از ورود بیماری کرونا در کشور ایجاد شده است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تمام تولیدکنندگان محصول ضدعفونی‌کننده دست بسیج شده اند تا میزان تولید آن افزایش یابد، ادامه داد: در این راستا کارخانه تولید مواد شوینده قاین، تولید محلول ضدعفونی کننده دست را آغاز کرده است.

 

آهنی افزود: تاکنون محموله تولیدی مایع ضدعفونی کننده دست به تعداد 4 هزار و 700 عدد در استان توزیع شده است اما متقاضی برای این محصول بسیار زیاد می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز 2 هزار بطری محلول مایع ضدعفونی کننده دست در سطح استان توزیع می‌شود، گفت: این مواد ضدعفونی کننده توسط معاونت غذا و دارو در سطح داروخانه‌های استان توزیع خواهد شد.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تولیدکننده محلول ضد عفونی در استان نگرانی هایی در مورد تامین الکل داشت، تصریح کرد: توزیع الکل طبق ضوابطی و به صورت سهمیه بندی انجام می‌شود که با رایزنی توانسته ایم 5 هزار لیتر الکل را تهیه کنیم تا تولید این کارخانه در قاین متوقف نشود.

 

در حال حاضر 96 داروخانه در استان خراسان جنوبی وجود دارد که 71 داروخانه خصوصی، 16 داروخانه داخل بیمارستانی و 9 باب نیز شبانه‌روزی است.

کد خبر 899387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha